Jump to content

Polar 20/22 . Trenger mål/mal av flaps

Honduras

Recommended Posts

På min kjære 1970 Polar 22 er det ikke flaps. Og jeg kjenner ingen i nærheten med en Polar m/flaps. Men de har blitt levert med flaps i ganske mange år nå.

Er det noen av dere som har mulighet til å ta nøyaktige mål eller tegne av flapsen på ett papir e.l. og sende meg.

Lurer også på i hvilket materiale den er laget originalt.

Send meg en IM hvis du har mulighet til dette så får du min adresse osv.

Redigert av Honduras (see edit history)

Har du den liggende fortsatt... :wink:

Kan ikke tenke meg at jeg vinner noe særlig på farten, for jeg har ikke 38hk som de nye, jeg har 12.

Problemet er at når Marna'n kommer opp mot 7-8 knop, graver båten seg veldig ned. Når jeg sitter på bakbenken ser jeg ikke lenger over dekket.

Så jeg skal bare ha ned snuta i 8 knop

• 5 år senere...

Solgte desverre min Polar 20 i sommer, ellers skulle jeg sendt mål på flapsen. Men hvis du kikker litt rundt i båthavnene nå på vinterstid, så burde du vel finne en eller annen 20 eller 22 Polar. Det er jo samme flaps størrelse på begge disse. Ellers er  jo selve flapsen en ganske enkel sak, så det burde være overkommelig å snekre ei plate sjøl av et eller annet brukbart materiale. Kan jo også kontakte Polarboat på Herre, og høre om de har noe liggende.

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hei.

Glemte dessverre å ta mål/bilder før jeg sjøsatte, legger meg flat  :sad:

Vanskelig å se noe mens den ligger på vannet, men må gjerne ta en titt til høsten igjen.

Har ellers stort sett bare gode erfaringer med trimplan, som andre har nevnt blir det litt mer sprut, men synes det veier tyngre å kunne sitte helt akter og fortsatt se forover uansett fart  :thumbsup: .

• 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 11 måneder senere...

hei hvis det er noen som har mulighet til å ta nøyaktige mål eller lage en papp mal på orginalt trimplan så skal jeg ta på meg å lage ordentlige data tegninger som kan printes ut 1:1 for å fabrikere disse. 

publiseres selvfølgelig her. 

hvilken tykkelse og materiale har dere brukt til å lage trimplan ? 

støpes de fast eller er de skrudd ? 

noen som har bilder av originalt ? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...