båtbåtbåtbåt Startet 7.April.2010 Link til dette innlegget Startet 7.April.2010 Hei. jeg lurer på om det er normalt at det ikke går ann og dorge fra snekka mi når den går på laveste hastighet? er propellen for stor? har selvølgelig ikke vridbar propell:( Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Dorge kan en vel gjøre i flere hastigheter, hva er farten ved tomgang? Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 7.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 så fort at jeg bare kan dorge tunfisk med 2 kg søkke Sitér dette innlegget Link to post
Golden Gate 37 Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Får du tunfisk burde du jo bare være fornøyd :-) Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 7.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 hæhæ ja skulle ønske det var no tunfisk her. har vert dårlig fiskelykke hver gang jeg har prøvd Sitér dette innlegget Link to post
tommyotter Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Du kan jo prøve å hive ut et driv - anker av noe slag.. Sitér dette innlegget Link to post
tommyotter Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Hva fisker du etter?? Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 7.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 det meste:D blir jo mest makrell Sitér dette innlegget Link to post
tommyotter Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Du får nok makrell ved stor dorgefart.. Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 7.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 da får jeg jo ikke gått dypere en 1m og det blir jævli muggent og holde lina i mer enn 5 min Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Vridbar propell har du ikkje så da er sluregir det som gjelder Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 7.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 har revers fri og forover. er det no serlig lurt og drive og slure på dette over tid? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Har du hydraulisk gear kan det monteres slureventil. Vet ikke om det finnes sluregear for montering på mekanisk gear? Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 7.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 det er marna. og er mekanisk. tror det blir ganske ødelagt hvis jeg slurer. bare lurer på om folk har de samme erfaringene som meg? Sitér dette innlegget Link to post
Frode R Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 jeg har også lurt litt på dette, snekka mi går ikke saktere en 3 knop henge ut et drivanker eller noe kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Hei. jeg lurer på om det er normalt at det ikke går ann og dorge fra snekka mi når den går på laveste hastighet? ........... [/quot Hvor fort går snekka når den går på laveste hastighet? Min snekke går 3 -3,5 knop på laveste hastighet og har dorget endel i den farten. Ikke det at båten har vert søkklastet av fisk, men en og annen biter da på i den farten. Sitér dette innlegget Link to post
båtbåtbåtbåt Svart 7.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 går vel no sånt no min og. men slukene går rett under vannskorpa:( lurte bare på om propellen min er for stor Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Jeg seiler alt remmer og tøy kan holde mens fruen står på badeplattformen å fisker. Lag en løkke på snøret så finner du noe å tre den på så slipper du å holde den i handa. Fangster på mer enn 50 makrell har vi tatt. Tre knop er ikke noe problem og fisken den går høyt som bare det. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Kan du ikke prøve å senke tomgangen så lavt som mulig? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 3 -3,5 knop er helt grei fart. Bruk et blylodd hvis du vil dorge dypere. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 (redigert) Har også hørt om de som setter på en stor wobbler istedenfor lodd. Den drar seg rett ned til riktig dybde. Har ikke forsøkt dette selv, men det er fristende å prøve. Hva slags Marna har du? Jeg har en 12hk Marna RG12 to-sylindret bensinmotor i min Polar 22. Fast gir pg propell. På tomgang (ca 2-300omdr) ligger den rundt 2 knop. Sist vi dørja (som det heter her) bet det på en liten torsk, hvis det skulle indikere noe om hastigheten.. (..og til Torskepolitiet her på BP, ja den var under minstemål, og ja, den ble kastet ut igjen... sånn, da slipper vi ytterligere avsporing... ) Redigert 7.April.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Lars K Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Jeg ville lagt ut et eller to drivanker for å få ned hastigheten. Men du får ikke en liten sluk til å gå noe særlig mye dypere for det. Men du kan bruke harpelodd noen meter foran sluken eller wobbler for å få det ned. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.