Hydrox Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Tenker på å ha med meg en teip til nød reparasjon av kalesje når jeg henter båt i UK. Men hvilke teip egner seg til dette formålet? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Ducked teip - dvs sølvteip. Løser det meste. Alternativt spinnaker teip - men antakelig dyrere og dårligere. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gurba Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Jeg bruker spinnakker teip i paraglideren min når jeg får revner... klipper runde biter så ikke noen hjørner stikker ut.. vet ikke åssen den fungerer på kalesje , men om den fungerer like bra der er den topp og dyr Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
index Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Spinnaker tape er nok det beste ja! Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
:båt1 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 gaffataip funker til alt ïkke glem tec-7-sprøyta!!! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
MB Keila Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 På jobben bruker vi en type tekstiltape til å tette lekkasjer og annet. Kan ligne litt på denne, men den vi har er 100 eller 250 mm bred. Jeg bommet litt tape for 2 år siden da jeg fjernet en Wallas-skorstein på dollbordet. For å tette hullet (ca 5 cm) midlertidig la jeg en tapebit over. Slik er det enda. Har erfaring med at 2" spyleslanger (type brannslanger) med 12 bar trykk blir passe tette med et par-tre runder slik tape. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 Kansje spinnakertape er tingen, ser jo ikke så kjekkt ut med sølvtape på kallesjen. Er jo fare for at jeg må vente litt på ny kalesje så da er det jo greit med hvit tape på lys kalsje. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gurba Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Spinnaker teip tror jeg du får i alle regnbuens farger..... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 ville brukt spinnakertape, ikke alltid sølvtape sitter like godt på tekstil. (Men har alltid en rull sølvtape innen rekkevidde uansett..) Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
:båt1 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 uansett om du har med spinnakertaip til kalsejen ville jeg hatt med gaffataip også den kan brukes til flere ting... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts