Jump to content

Danmark


SRA

Recommended Posts

Bor på Vestlandet og pleier å la sommerferien gå til sørlandet, i år jobber jeg litt med min bedre halvdel om å ta en tur til Danmark, her møter jeg motstand (over hav osv.) Er det noen som vet om organiserte turer, med det mener jeg flere i følge, konvoi (lignende som Redningsselskapet har over Sletta/Jæren osv)

Er det noen som har tatt turen så hadde det vært fint med innlegg om erfaringer.

Link to post
Share on other sites

:sad:

Hei folkens.

Har selv flere turer til Danmark både på vest og øst siden. Å det er noen kjempe turer,

så dere kan trøste fruene med at om sommeren er det en flott tur.

 

Er enig med Lasse . Kan vi ikke lage en egen konvoi ???? Så kan vi ha en oppsamling

på Sørlandet eller en annen plass som passer. En Baatplassen medlemms konvoi !!

DET HADDE HVERT STILIGT DET  ELLER HVA..

 

Tenk litt på det folkens . Så kan vi jo prates.

 

M.v.h.

Captain.  :lol:

Link to post
Share on other sites


anton: Jeg synes litt synd i dere karer som må gå i konvoy utaskjærs.

Kjøp dere seilbåt, da kan dere dra "hvor som helst" alene.


 

 

:cheers:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites


anton: Jeg synes litt synd i dere karer som må gå i konvoy utaskjærs.

Kjøp dere seilbåt, da kan dere dra "hvor som helst" alene.


 

 

Ehmmm.....hva med litt ydmykhet da? Man blir da ikke klar for verdenshavene bare man kjøper seilbåt?

 

Seilerne flokker seg da sammen i konvoier de også men kamuflerer det som uhøytidelig regatta siden det høres bedre ut. ARC er jo et eksempel på dette!

Link to post
Share on other sites

:rolleyes::yesnod:

 

Jeg er nok ikke enig med Anton !!

 

Min filosofi er at jo flere vi er sammen jo gøyere blir det :wink: :wink:

Og så blir mann jo kjent med nye og spennende menesker som deler

samme interesse som en selv. Det må jo være livet det eller hva????

 

:nonod: :nonod: :cool::wink: :wink: :yesnod::nonod: :nonod:

 

Til Jenny

Det er bare å komme med datoer som passer  så må vi kunne klare finne ut en bra plass.

 

Hvis vi skal på vest siden av Danmark så er det kortest å reise fra Mandal.

 

Hvis vi skal på Øst siden er det kortest fra Arendal .

 

 

M.v.h.

Captain :cool:

       

Link to post
Share on other sites


captain: Til Jenny:Det er bare å komme med datoer som passer  så må vi kunne klare finne ut en bra plass.

 

Hvis vi skal på vest siden av Danmark så er det kortest å reise fra Mandal.

 

Hvis vi skal på Øst siden er det kortest fra Arendal .


For vår del hadde vi tenkt å melde oss på en bedagelig "eskadreseilas" hos SXK Västkustkretsen, hvis det ble arrangert fra Göteborg-området og inn Limfjorden. Nå er det ikke satt opp en slik i år. Så da vet vi ikke hva det blir til. Men for vår egen del må vi ta mangt og meget nokså piano, og det er ikke så sannsynlig at vi kan melde oss på et opplegg som omfatter Færder - Sørlandet - Danmark. Men jeg synes initiativet er interessant, og her er noen tanker fra min side.

 

Nå bor jo captain på Lindesnes, og flere av interessentene kommer i tilfelle fra Vest for Lindesnes. "Korteste år reise" blir jo en total-distanse. Men sannsynligvis er Bergen - Mandal - Danmark lenger enn Oslo - Mandal - Danmark.

 

Det som vel behøves her er at noen står frem og sier "Jeg er villig til å koordinere dette...". Det er vel nesten selvsagt, men det bør vel sies, at enhver er ansvarlig for egen båt og sikkerhet med et visst minimum av utstyr (Båtens sjødyktighet for overfarten, VHF - Navigasjonshjelpemidler som kart etc). Så får folk oppgi sin noe uforpliktende interesse med tid som passer i første omgang. Deretter er det vel en fordel med en smule "plan" - noe som forteller om *tid og innhold*, deretter en omgang med relativt forpliktende påmelding. En slik prosess tar tid, og det går fort til mai, da saken vel helst bør være klar. :smiley:

 

Hvem kan tenke seg å koordinere?

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Min kommentar var ikke gravalvorlig ment. Selvsagt drar også vi seilere rundt i store flokker og har det utrolig trivelig. Vi får også høre spydigheter fra motorbåtfolk om hvorfor vi bare går for motor og ikke bruker seilene.  

Men ingen skal ta fra oss det faktum at vi føler oss sikrere på grunn av at vi har både motor og seil. Det er skjelden man føler frykt om motoren svikter i blankstilla og seilene er til ingen hjelp.

Link to post
Share on other sites


PanPan: Når vi først setter avgårde, hvor skal vi ta av i Sinsenkrysset?


 

Når jeg tenker meg om blir nok det letteste og ta rett frem, slik at du kommer deg oppover Trondheimsveien og inn på E6 til Gardermoen. Derfra tar det rundt 18 timer, og det er ikke så galt..... :lol:

 

Nei, denne tok vel litt av..... :smiley:

Link to post
Share on other sites


PanPan: ... Det som vel behøves her er at noen står frem og sier "Jeg er villig til å koordinere dette...".

...... hmmm ... hvor ble alle av? .... det er vel ikke slik at alle plutselig mistet lysten på å dra til Danmark? .... går an å "sondere" videre uten at "hvem koordinerer" er neste spørsmål? :blush:

Link to post
Share on other sites

Dette virker jo intersant, har notert meg at følgende personer er noe interesert:

Jamo      fra Sandnes i Rogaland

BK          fra Tau i Rogaland

Captain  fra Lindesnes

Jenny     fra Hordaland

SRA        fra Sola i Rogaland (men jeg er Bergenser)

 

FLERE ? ? ?

 

og

PanPan  fra ?? oppfattet deg som om du bodde noe "krøkket" til i forhold til oss andre.

Link to post
Share on other sites


SRA: PanPan ...  oppfattet deg som om du bodde noe "krøkket" til i forhold til oss andre.

Nei da, jeg bor "midt i verden" for min del! :blush:

 

Men for vår egen del må vi ta mangt og meget nokså piano, og det er ikke så sannsynlig at vi kan melde oss på et opplegg som omfatter Færder - Sørlandet - Danmark.... :wink:

Link to post
Share on other sites

Vel, det er jo noe som heter jo flere kokker jo mere søl og  :wink:

 

Jeg for min del får nok av flokklivet på land, og liker meg best alene. Uten å måtte ta hensyn til andre. Slapper best av da.

 

Men det er jo bare godt at vi er forskjellige, hadde vært kjedelig om vi alle var like. Uannsett, God tur  :blush:

Link to post
Share on other sites

:lol::wink::lol: :lol: :blush::wink:

 

Hei folkens

Det er klart at noen vil være alene og det skal mann respektere, men det er fullt mulig

å slå følge over dammen for så og finne seg sin egen plass. Tenkte bare at det kunne

være litt tryggere å gå flere sammen over dammen .

 

Til SRA

 

Jeg har et forslag """   Om vi fikk 4 personer til å organisere dette vil jeg foreslå følgende

 

En fra Hodaland . En fra Rogaland . En fra Sørland . En fra Østlandet .

 

Disse velger en

koordinator som tar seg av  koordineringen dem i mellom . Dette er bare en tanke

men jeg tro at det vil være den beste . Da kan jo hver person legge opp en plan i

hvert sitt Fylke .

 

Er det noen andre som har noen andre ider eller kunne tenke seg å påta seg oppgaven??

Skal selvfølgelig hjelpe til så godt jeg kan :lol::sleep: :sleep: hvis jeg kan brukes :lol: :lol:

 

M.v.h.

Captain

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...