Polarn Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Er det noen her som har lagt biltemas 2-komponent primer før bunnstoff? Tenkte jeg skulle bruke denne før selvpolerende bunnstoff fra Maritim. Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
OnkelDonald Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Jeg har gjort det. Kul farge på den. er sånn aluminiums mørk grå. Har desverre ikke noe erfaring over tid da jeg solgte båten kort tid etter Quote Genialt enkel redigering av nettsider Link to post Share on other sites More sharing options...
Tore B Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Jeg har bare gode erfaringer, la på 4 lag etter sandblåsing og det har sittet på i 5 sessonger nå uten rustgjennomslag. Hvordan den sitter på plast vet jeg ikke, men vanntett er den. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 Men må skroget være helt rent for bunnstoff eller går det greit at det er noen flekker her å der for så å male over med primerern? Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
jensemann2 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 det lurer jeg og på.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
OnkelDonald Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Er det så mye jobb å fjerne restene med en eksentersliper? Jeg ville ikke tatt sjansen. Quote Genialt enkel redigering av nettsider Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 Det er et helvetes pes ja da enkelte steder sitter det ganske godt. Kanskje bedre å bruke 1 komponent da som det står at man kan male over gammelt bunnstoff? Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Hva mener BP folket? Quote Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
Lagavulin Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Hvis det sitter et bunnstof der fra før som du ikke vet hva er, kan du bruke 1 komponent. På ubehandlet overflate skal det brukes 2 komponent (antipest). Sitter det selvpolerende der fra før, trenger du ikke å prime i det hele tatt, vask rent og evt. avfett. (og evt. matt ned med litt sandpapir hvis det ser for ille ut) Quote Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts