marjuz Startet 8.April.2010 Del på Facebook Startet 8.April.2010 Har en Årø 28 AC som jeg er veldig fornøyd med. Den har akkurat den planløsning som familien ønsker. Og vi trives med å tøffe nedover kysten (selv om det ikke er skikkelig tøff tøff lyd). Det eneste som er minus er at vi skulle hatt 2 - 3 knop ekstra for å kunne ta unna noen store strekninger. Båten har marsfart på 6-7 knop, og toppfart på 9,5 knop. Motor er peugeot 65 hester, diesel. Lurer på om man kan få fler hester av en båtmotor. Mener jeg har hørt en båtmotor er som regel nedjustert. Vurderer også trimflaps / flyndre og større propell. Den graver seg veldig på de siste knopene. Tips tas i mot med takk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.April.2010 Del på Facebook Svart 8.April.2010 Jeg har en båtnabo som har samme båt, og som har satt inn en 130hk motor i sin. I følge ham hadde halvparten vært nok, skroget er ikke i stand til å håndtere såpass med krefter. Og Peugeoten din er nok ikke nedjustert. Tvert om, disse motorene er det tatt ut i meste laget fra allerede. Derfor anbefales det å ligge minimum 1000prm under max på marsjfart med disse, for å ikke forårsake havari... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nordan family 27 Svart 8.April.2010 Del på Facebook Svart 8.April.2010 Årø er jo ikke akkurat båten for fart..... Men jeg ringte en gang i tiden på en annonse vedr Årø 28 med 165 hk. Jeg husker ikke om det var gjort noe med brett/flaps/lignende på den. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.April.2010 Del på Facebook Svart 8.April.2010 Her har du en med 165 hk http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=18106702 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.