FinnC Svart 28.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Flott resultat!! Du har selvfølgelig brukt fres for å ta ut hullet til beslagene... brukte du en form for "mal" eller har du frest "frihand"?? Brukte fres ja...og en mal jeg laget tidligere for dørkene i sentersalongen. Hovedplaten er en finerplate med anlegg, utskåret for å gi yttermålet til beslaget og så har jeg løse innlegg for resten. Fungerer helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
milo Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Dette blir jo bærre lækkert! Har holdt på med ett bord selv, og natingen ble det mye styr med. Hvordan fikk du natingen så fin? Har du fylt i natesporene helt full med natemasse? eller er natingen lavere enn furuplanken? Hva brukte du for å jevne ut natemassen? Finger`n? Sitér dette innlegget Link to post
spigney Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Veldig lekkert!!! Den byssa- Passer den virkelig inn der den gamle satt? Den ser breiere ut. Hvor høy er den? Dette er virkelig inspirerende å se på . Mvh Spigney Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 28.April.2010 Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Skal banne på at du ikke klarer å lage flere like bra (sender deg tegninger) Sitér dette innlegget Link to post
FinnC Svart 28.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.April.2010 Hvordan fikk du natingen så fin? Har du fylt i natesporene helt full med natemasse? eller er natingen lavere enn furuplanken?Hva brukte du for å jevne ut natemassen? Finger`n? Ja fylte opp natesporene og vel så det. Trakk ut overskuddet i natens lengderetning med et lett trykk på et bredt stemjern Den byssa- Passer den virkelig inn der den gamle satt? Den ser breiere ut. Hvor høy er den? Mvh Spigney Det er nok riktig observert at byssa er bredere enn originalen. Har ofret litt av sitteplassen ca. 35cm, og høyden ble vel ca. 85cm. Må bare ta målene på "husken" og den er vel ikke lenger den mest pålitelige. Her et bilde fra montasjen i båten og uten sideplate og sittebenken montert Sitér dette innlegget Link to post
FinnC Svart 4.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Så var endelig dørken klar etter mye sliping og lakking. Det ble 5 strøk Epifanes klar teaklakk og 2 strøk silkematt. Syntes selv at resultatet ble utrolig bra, noe som kansje fremgår av bildene. Først lagt ut på stuegulvet. Og så var dørken på plass i båten. Må si at effekten av den lyse dørken ble utrolig fin, så nå er det bare å få alle putene på plass og starte sesongen. Kansje ikke helt klar, for det var gjennomslag av aluminiumsoksyd i lakken på bordsokkelen og det må jo utbedres. Her blir det nedsliping og ny lakk. Siden denne er i aluminium må den grunnes med en etsprimer. Har 2-komponent etsprimer som må påføres med pensel el.l. Kunne tenke meg en spray-versjon, men har ikke funnet noen enda. Om noen her på forumet kjenner til en etsprimer på sprayboks for aluminium er jeg veldig takknemmelig for tips. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 4.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2010 Himmel og hav! Bøyer meg i støvet Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Arvid_A Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Dette ble jo skikkelig flott!! Godt jobba! Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 Om noen her på forumet kjenner til en etsprimer på sprayboks for aluminium er jeg veldig takknemmelig for tips. Forsøk feks.: Etse primer fra Maritim Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Framtia Svart 5.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 sikkert bra den primeren der fra Maritim, men de tar seg godt betalt. I UK får man kjøpt en 450ml spray fra Wurth til 9GBP, fant en annen til 7GBP, mens UPol sin koster 14 GBP (ebay) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
FinnC Svart 5.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2010 (redigert) Takk for tipset BjornLie og Framtia. Jeg visste jeg hadde sett en slik sprayboks en plass, men var ikke kar om å finne den igjen---- så Maritim var det. Ja-ja får skylde på alderen. Men enig i at prisen var drøy og så skal jeg kun bruke den på et par dm2. Tror jeg sjekker om det er liv i den resten av 2-komponent jeg har. Den har i hvert fall vist seg å gi godt resultat. Så i dag blir det da sliping og lakking av bordsokkel-----men etter pålagt oppdrag om først vask av alle vinduer i huset. Redigert 5.Mai.2010 av FinnC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Noen hær som har lagt "teakdørk" i eik , å som har bilder av det som de vill legge ut? Synes forøvrig den dørken til FinnC ble veldig fin Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
KARILLA Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Kjempeflott resultat, balsam for sjel og øyne Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
idars Svart 27.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2012 Hei FinnC. Har du noen bilder av det "verktøyet" du brukte når du freste ut til dørk beslaget/ringen. holder på å legge eik dørk i min båt og har snart bare dørk beslget igjen, men er usikker på hvordan jeg skal frese ut de spora Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.