nordan family 27 Startet 9.April.2010 Del på Facebook Startet 9.April.2010 Holder på å stoffe båten, og hadde planlagt å prime og bunnstoffe de nye akslingene. Båten min har lange strake akslinger. Ikke for noen spesiell grunn - men de gamle akslingene var smurt med bunnstoff og grodde heller ikke. Men pleier dere andre å bunnstoffe akslingene? Eller lar dere de være blanke? eller pusser de på annen måte? Kikket på en annen båt her på land og den hadde ikke stoffet akslingene - og relativt få rur på likevel. Sitér dette innlegget Link to post
Nightlife Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Vi gjør det ikke på jobben min, iallefall. Men nå har vi få kunder med det jeg vil kalle lange strake aksler. De korte vi vanligvis ser er ikke mye grodd. Sitér dette innlegget Link to post
LTKH Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Har relativt lang strak aksel jeg, ikke smurt den, kommer alltid opp blank, og uten groe. Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Smører aldri akslingene på vår Fairline 36 Sedan. Pusser dem forsiktig til de er blanke, deretter blir de polert. Når båten tas opp om våren, så er det relativt lite rur og groe på dem. Litt er det jo, men ikke mer enn forventet. Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
free Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Bruker TC Nano Drev og propell både på aksel og propell, sjelden det blir noe groe , bunnstoff vil jeg ikke ha på akselen fordi det dlir masse kødd å få ut akselen med masse guffe på. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 10.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2010 Da tror jeg det blir uten bunnstoff - en runde med Autosol skal de få. Har forsøkt TC Nano på propell før. Absolutt mindre groe enn uten behandling. Men jeg har ikke forsøkt blankpolerte ennå - så da får det bli årets forsøk Sitér dette innlegget Link to post
Sylvester Svart 10.April.2010 Del på Facebook Svart 10.April.2010 Jeg bruker bunnstoff Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Bartesam Svart 10.April.2010 Del på Facebook Svart 10.April.2010 Gjør rent aksler og pusser propellere, og setter på nye anoder over aksler og på enden av propellmuttere Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Gjertsen Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Ingenting syrefast som er montert under vannlijen skal ha noen form for maling, eller beskyttelse på seg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Hvorfor ikke det? Det gror jo like godt på syrefast som på andre materialer? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Skipper Worse Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Det har grodd som det ville hlvt på mine aksler så sist gang bunnstoffet jeg dem, etter å ha gjort dem ren med negerf****. Akkurat DET gikk spm en lek i grunn og bunn. Vi får se utover sommeren og høsten hvordan det blir i år med groe, rur og svineri Før Etter Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Frank Allan Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Jeg bruker bunnstoff Gjør eg og, også på propell. Her hvor eg ligg gror det nokka kolsalt. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 13.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2010 Dere som bunnstoffer: har dere primet først? Sitér dette innlegget Link to post
Jolla-Mi Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Hørte en historie her en dag om en båteier på Fuglevik Marina. Han pusset propellen helt ren, og så smurte han den inn med vanlig Penol Tusj. Han brukte rød farve, men det var bare fordi det var så pent. I fjor når han tok båten opp, var aksel og propell helt frie for groe og rur. Dessuten er jo vanlig Penol tusj billig da.... Sitér dette innlegget Link to post
rag Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Hei Tusj på propell ble diskutert her for noen år siden. Såvidt jeg husker hadde mange godt resultat, så jeg vet ikke hvorfor jeg ikke bruker det selv. Se https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=1249. Sitér dette innlegget Link to post
Frank Allan Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Dere som bunnstoffer: har dere primet først? Nei jeg primer ikke. Vil ikke ha det permanent malt. Sitter på en stund. Mister cirka 1 knop med å stoffe, men så slites bunnstoffet vekk og farten øker til det begynner å gro igjen. Så går det bare saktere og saktere til jeg slipper igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Jeg primet ikke, men vet av naturlige grunner ikke om det henger eller hvor lenge det vil henge men instinktet sier meg at det nok vil sitte godt fast. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Polarn Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Tror jeg skal prøve tusj i år jeg, men hvilken tusj fungerer? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Enes 44 Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Har lange aksler, og bruker ingenting på de eller propeller. Bare akselanoder. De gror ikke, har bare antydning på propellene. Båten ligger ute hele året. Bare oppe noen dager hver påske for vask og bunnsmøring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.