Avantiati Startet 9.April.2010 Del på Facebook Startet 9.April.2010 Hei og hjelp, Skulle ut i båten forrige helg for å klargjøre den, og se frem mot en ny vår og sommer. Men det dukket opp ett uforutsett problem. Jeg koblet til batteriet, vridde om tenningen, glødet motoren og prøvde å starte. Det eneste som skjedde var at det kom ett klikk, og svinghjulet bevegde seg ca 1mm så var det stopp. Har prøvd flere ganger, men det samme skjed hver gang. Har også prøvd å dra svinghjulet rundt med moment men det sitter dønn fast. Noen her inne som har noen gode triks for å få det løst? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
puddingen Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Hvem-hva- hvordan-hvaslags ting snakker vi om dah...? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nives Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Første tanke var at du har et strømproblem. Hvilken motor? Om det er en dårlig irret kontakt kan det vere at starter ikke får strøm til å dra motor? Event dårlig batteri? Er det en større motor er det j.... tungt å dra denne runt på svinghjulet. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post Share on other sites More sharing options...
Avantiati Svart 9.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2010 Det er en VP MD2010. Så er en liten ti hesters diesel. Burde jeg ikke klart å dra den rundt for hånd? Så batteri er vel utelukket sånn sett? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
puddingen Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 Aqua-lock.. Væske i en eller begge sylindre kanskje..? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
atvv Svart 9.April.2010 Del på Facebook Svart 9.April.2010 vann i sylindrene, eller stemplene er rustet fast. Da skrur du ut glødepluggene og fyller litt diesel i syl, la stå i en dag helst flere, så prøver du og tørne motoren med skralle, hand, uten pluggene i. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Avantiati Svart 11.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2010 Hei igjen, Har nå hatt av toppen og det viser seg at den er full av saltvann:( Er det noen her som har peiling på hvordan det kan ha skjedd? Er det mulig for at den kan ha dradd inn saltvann via eksosen? Kjølevannet smakte nemlig også salt, og det var korridert i inntaketog uttaket fra kjøleren og inn på toppen. Men hvordan kommer det seg til sylinderen uansett? Når jeg tenkte etter kom jeg på at i fjor kom det masse vann ut ekspansjonsslangen fra kjøletanken, men det var fremdeles masse vann igjen i beholderen. Da det ga seg glemte jge egentlig hele greien. Det jeg da fant ut var at det hadde skjedd da jeg hadde en overvektig kar om bord i båten, som gjorde slik at eksosrøret lå under vannlinja når han satt på den siden. Det var da det kom vann ut? Så ikke akkurat pent ut under blokken og i vannpumpa kan du si:( Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Svart 11.April.2010 Del på Facebook Svart 11.April.2010 (redigert) [quote name='Avantiati' date='11.04.10 11:28' post='943301' Har nå hatt av toppen og det viser seg at den er full av saltvann:( Sikkuratn ut underlokken i vann du si:( Ble ikke motoren ordentelig konservert ved endt sesong? Redigert 11.April.2010 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.