Jump to content

VP MD2010, svinghjul sitter fast etter vinteropplag


Avantiati

Recommended Posts

Hei og hjelp,

 

Skulle ut i båten forrige helg for å klargjøre den, og se frem mot en ny vår og sommer. Men det dukket opp ett uforutsett problem.

Jeg koblet til batteriet, vridde om tenningen, glødet motoren og prøvde å starte. Det eneste som skjedde var at det kom ett klikk, og svinghjulet bevegde seg ca 1mm så var det stopp.

 

Har prøvd flere ganger, men det samme skjed hver gang. Har også prøvd å dra svinghjulet rundt med moment men det sitter dønn fast.

 

Noen her inne som har noen gode triks for å få det løst?

Link to post
Share on other sites

Første tanke var at du har et strømproblem. Hvilken motor?

Om det er en dårlig irret kontakt kan det vere at starter ikke får strøm til å dra motor?

Event dårlig batteri?

Er det en større motor er det j.... tungt å dra denne runt på svinghjulet.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Hei igjen,

 

Har nå hatt av toppen og det viser seg at den er full av saltvann:( Er det noen her som har peiling på hvordan det kan ha skjedd?

Er det mulig for at den kan ha dradd inn saltvann via eksosen? Kjølevannet smakte nemlig også salt, og det var korridert i inntaketog uttaket fra kjøleren og inn på toppen. Men hvordan kommer det seg til sylinderen uansett?

Når jeg tenkte etter kom jeg på at i fjor kom det masse vann ut ekspansjonsslangen fra kjøletanken, men det var fremdeles masse vann igjen i beholderen. Da det ga seg glemte jge egentlig hele greien. Det jeg da fant ut var at det hadde skjedd da jeg hadde en overvektig kar om bord i båten, som gjorde slik at eksosrøret lå under vannlinja når han satt på den siden. Det var da det kom vann ut?

 

Så ikke akkurat pent ut under blokken og i vannpumpa kan du si:(

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...