Jump to content

Yanmar 222 i Master 820

Andrine

Recommended Posts

har sett dette bildet ditt tidligere når jeg skulle bygge nytt dashbord. hvordan er innsynet på skjermen din?jeg måtte rette opp mittmed ca 5 cm i øvre kant for at bildet ikke skulle forvrenge. har godt innsyn fra begge sider og ovenifra på min Raymarin A65. Bytter forøvrig til A70 nå, men det samme er der.

I båten satt det en BMW 180 hk. Denne fikk korosjon i ladeluftkjøler, hvorpå det rant bitte litt sjøvann inn i 2 sylindre. Yanmaren fungerer meget godt i båten...det er kun et minus ..den mangler 2 sylindre. Det var forholdsvis enkelt å montere motoren. Måtte støpe noen nye fester, og satte inn et avstandsykke på akslingen slik at jeg kunne trekke motoren lengre frem. Da ble de også plass til en ny varmtvannsbereder bak motoren. Jeg orket ikke tanken på å ta ut den gamle. Jeg har skiftet septik tank, og denne var også skummet fast...en håpløs oppgave.

Har også satt på ny badeplattform fra inter, og skrogforlenger...det ble veldig bra, og gir litt mer bæring bak.

Hei. Vi er også hedige å ha yanmar i vår Master. 222 hk er sikkert flott. Er jo den som leveres i Inter 9300 (tilsvarende båt) i dag. Forrige eier av vår båt monterte inn en 240 hk. Jeg synes det er en helt ypperlig motor til båten. Maksfart helt opp mot det som virker som øvre grense for skroget (25 knop) og masse kraftoverskudd til å ha opp mott 22 knop på masjfart fullt ferielastet. Liker også meget godt den jevne gangen fra rekkesekseren. :smiley:

Yanmar 222 er vel 4 sylindret. Stor nok motor i massevis til en Master 820.

Jepp, vet det. Jeg bare nevnte alternativet som står i båten vår, og at den er 6 sylindret noe som gir en veldig jevn fin gange. Er det noe å ta med i beregningen ved et motorbytte at 222 hk er den største av Yanmarene med 4 sylindere og har samme blokk som 135 hk, mens 240 hk er den minste av de 6 sylindrete?

• 1 år senere...
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...