Andrine Startet 10.April.2010 Del på Facebook Startet 10.April.2010 (redigert) Her er et inntrykk av hvordan jeg splittet panelet fra Yamaren. Instrumentene ved siden av karplotter, og start og alarmpanel under ved autopiloten. Redigert 10.April.2010 av Camilla 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beroalki Svart 10.April.2010 Del på Facebook Svart 10.April.2010 har sett dette bildet ditt tidligere når jeg skulle bygge nytt dashbord. hvordan er innsynet på skjermen din?jeg måtte rette opp mittmed ca 5 cm i øvre kant for at bildet ikke skulle forvrenge. har godt innsyn fra begge sider og ovenifra på min Raymarin A65. Bytter forøvrig til A70 nå, men det samme er der. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 10.April.2010 Del på Facebook Svart 10.April.2010 Hva slags motor hadde du tidligere? ble det mye ombygging? Vurder selv å få tak i en kraftigere motor til min Master 820, og Yanmar 222HK virker å være enn fornuftig motor med tanke på ytelse/vekt Sitér dette innlegget Link to post
Andrine Svart 11.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2010 I båten satt det en BMW 180 hk. Denne fikk korosjon i ladeluftkjøler, hvorpå det rant bitte litt sjøvann inn i 2 sylindre. Yanmaren fungerer meget godt i båten...det er kun et minus ..den mangler 2 sylindre. Det var forholdsvis enkelt å montere motoren. Måtte støpe noen nye fester, og satte inn et avstandsykke på akslingen slik at jeg kunne trekke motoren lengre frem. Da ble de også plass til en ny varmtvannsbereder bak motoren. Jeg orket ikke tanken på å ta ut den gamle. Jeg har skiftet septik tank, og denne var også skummet fast...en håpløs oppgave. Har også satt på ny badeplattform fra inter, og skrogforlenger...det ble veldig bra, og gir litt mer bæring bak. Sitér dette innlegget Link to post
Andrine Svart 11.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2010 Jeg ser skjermen helt fint under alle lysforhold. Det kan nok variere litt fra fabrikat til fabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 11.April.2010 Del på Facebook Svart 11.April.2010 Hei. Vi er også hedige å ha yanmar i vår Master. 222 hk er sikkert flott. Er jo den som leveres i Inter 9300 (tilsvarende båt) i dag. Forrige eier av vår båt monterte inn en 240 hk. Jeg synes det er en helt ypperlig motor til båten. Maksfart helt opp mot det som virker som øvre grense for skroget (25 knop) og masse kraftoverskudd til å ha opp mott 22 knop på masjfart fullt ferielastet. Liker også meget godt den jevne gangen fra rekkesekseren. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Yanmar 222 er vel 4 sylindret. Stor nok motor i massevis til en Master 820. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Yanmar 222 er vel 4 sylindret. Stor nok motor i massevis til en Master 820. Jepp, vet det. Jeg bare nevnte alternativet som står i båten vår, og at den er 6 sylindret noe som gir en veldig jevn fin gange. Er det noe å ta med i beregningen ved et motorbytte at 222 hk er den største av Yanmarene med 4 sylindere og har samme blokk som 135 hk, mens 240 hk er den minste av de 6 sylindrete? Sitér dette innlegget Link to post
Risørflekken Svart 9.September.2011 Del på Facebook Svart 9.September.2011 Ser det er flere som har byttet til Yanmar 222 i sin kjære Master 820. Hva slags girkasse, utveksling? Har dere også byttet propell? Bytte selv til CumminsMercruiser 4,2D, 230 HK. Mangler noen omdreininger og vurderer propellbytte... Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 8.Januar.2012 Del på Facebook Svart 8.Januar.2012 (redigert) Kom over denne tråden, og ble litt nysgjerrig. Hvordan fikk de plass til en 6LP nedi en Master 820, Elmer? Er midtkabinen normal? Hvordan får du gjort noe nedi der? Har du noen bilder? Redigert 8.Januar.2012 av arnearmoa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.