NilsPils Startet 11.April.2010 Link til dette innlegget Startet 11.April.2010 Jeg jobber med vinduene på nybåten. Rammene er av syrefast stål med pålimte gummiprofiler for tetning mot hengslete vinduer. Det er brukt et lim som tydeligvis ikke er egnet. Limet smuldrer og gummien løsner. Kan noen abbefale limtype? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
BMP Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 PL400 Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Lynlim beregnet på kombinasjonen stål/gummi. Locktite har slikt. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Komodo Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Lime gummi på stål er ikke det enkleste. Sikaflex har et lim som er beregnet for liming av frontruter i tyngre kjøretøy. Jeg har en patron liggende i garasjen, men jeg husker ikke hva den heter i farten. Hvis du vil kan jeg sjekke nummeret på den. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
pantzatt Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 PL400 som er foreslått er en bra lim, men ikke beregnet for maritimt bruk. Til maritimt bruk anbefales PL200, og undertegnede har svært gode erfaringer med denne. Fås på blant annet Clas O. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Takker for alle inspill så langt. Jeg skal gjøre noen tester etter hvert. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
TMe Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Hva med vanlig kontaktlim? Kan ikke se noen grunn til at ikke det skulle fungere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.