jorgenkas Startet 11.April.2010 Del på Facebook Startet 11.April.2010 (redigert) Pusse opp Terhi 415R Båtsesongen er i full anmarsj, og jeg ser at jeg begynner å få det mer og mer travelt for hver dag som går. I utgangspunktet så har jeg mest lyst på "ny" bruktbåt, men vipper mer mot å pusse opp den jeg har fra før. Min Terhi fikk jeg for så vidt billig den gangen jeg kjøpt den, men har siden den gang ligget på latsiden når det gjelder oppussing. Har lest en del på forumet, men føler meg allikevel helt grønn på begrepene rundt Gelcoat, Topcoat og Hardtop i forhold til den båttypen jeg har. Båtforhandleren mente det ville koste rundt 5000 å pusse den opp, og det føler jeg blir for dyrt. Er det verdt det? Trenger tips om produkter og framgangsmåter. På forhånd takk Hilsen student uten båtførerbevis(har det travelt der og) Redigert 11.April.2010 av jorgenkas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 11.April.2010 Del på Facebook Svart 11.April.2010 Er vel hærlig fri for gelcoat alle båter fraTerhi vel.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.April.2010 Del på Facebook Svart 11.April.2010 (redigert) Om du bruker Biltemas Topcoat (som egentlig er en tokomponent lakk ala Jotuns Hardtop) så burde du vel kunne klare deg med et par tusen, kanskje mindre. Det er jo litt arbeid da, men det er vel mye triveligere å være utpå med en båt som ser skikkelig ut? Redigert: Terhi og gelcoat ja, der var det noe som ikke stemte. Hvilken lakk som kan brukes på en mykplastbåt aner jeg ikke... Redigert 11.April.2010 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mouche Svart 11.April.2010 Del på Facebook Svart 11.April.2010 Terhi-båtene er produsert i ABS-plast. Dette er et meget sterkt materiale som tåler mye støt og påkjenning. Uansett styrke, kan det skje at båten får ytre kosmetiske skader som må/bør repareres. Derfor har Terhi utviklet en egen reparasjonsmasse som heter Terhi-Fix. Denne agerføres av West System Norge til enhver tid. Ved hjelp av Terhi-Fix er det enkelt å reparere en eventuell skade, et hakk eller et sår i båtens overflate selv. http://www.terhibat.no/reparasjon/index.html Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
jorgenkas Svart 11.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2010 Redigert: Terhi og gelcoat ja, der var det noe som ikke stemte. Hvilken lakk som kan brukes på en mykplastbåt aner jeg ikke... Men kan man legge topcoat på abs-plast? Ser man kan kjøpe Terhi ABS-spraymaling på boks,men finnes det noe annet/alternativt produkt man kan påføre med lakksprøyte? Sitér dette innlegget Link to post
jorgenkas Svart 18.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2010 Har snakket med West Systems Norge om lakk til Terhi-båter, men de solgte kun 300ml bokser med spraylakk. Spørsmål: 1. Kan/bør jeg bruke denne lakken(evt andre produkter som egner seg bedre til abs-plast): 2. Må/bør jeg prime først(over vannlinjen) Og kan jeg bruke denne: På forhånd takk:) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Vaske godt og så matte ned, så hadde eg tatt sjansen eg iaffal. Altenativt så kunne du hørt med lakkeringsverksted for biler. Har hørt at det finnest noko "mykner" de bruker i lakk på vinger og skjørt/støtfangere på biler. Kanskje de har greie på primer og...? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.