Nidelv 28 Søgne Startet 11.April.2010 Del på Facebook Startet 11.April.2010 (redigert) Ved en feil har den blitt tært litt i kantene, vet ikke om det er synlig? Ikke no skjevheter i den, kun stygg og hakkete i kantene ! Her kommer også ett par bilder fra kveldens fisketur 3 min gange fra huset mitt. " fine ørret og ett perfekt vær! Redigert 11.April.2010 av Nidelv 28 Søgne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 13.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2010 Noen der?? Handla ny propell.... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Faren er at det er blitt ubalanse i propellen. Jeg ville levert den inn til et verksted som renoverer propeller og fått den utbedret, dersom det ikke lar seg gjøre ville jeg kjøpt en ny. Winrace Propellers er en mulighet: http://www.winracepropellers.no/ Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Håp Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Hvis du har handlet ny propell kan du jo slå lett med en hammer på begge. Du hører sannsynligvis forskjell i klangen. Død klang i den gamle tyder på at den nå er en kobberpropell... Så får vi håpe at klangen i den nye ikke er like død Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Skjerdens mekk retter propeller i oslo:) Dritflinke Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
borghans Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Jeg har veldig god erfaring med dette firmaet i Bergen : http://www.metalock.no/ Det de ikke klarer å fikse av propeller er det bare å dumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 15.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2010 Gammel propell var dim 18-20 ny er 18-19. Vil det ha noe å si på min Nidelv 28? Annet enn høyere turtall på høyere fart?? Eller er det ubetydelig forskjell? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Det koomer an på hvilket turtall du oppnår ved maks pådrag, det bør ikke ligge under eller over anbefalte grenseverdier. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 (redigert) Hei ! Var innom litt propellbetrakninger for etpar år siden, og mener å huske at en tomme endring vil bety ca 200 omdr. mer på full fart - men motoren vil jo gå lettere i hele fartsområdet. 200 omdr er ikke ubetydelig i mitt hode. Skal du finne ut hva som er riktig, må du få fatt i en turteller som er nøyaktig (glem den på dashboardet) Biltema har en digital en som jeg har god erfaring med til etpar hundrelapper. (sølvpapirlapp på reimskiva og laserpeker) Så finner du motorfabrikantens spesifikasjoner for turtall ved maxbelastning, og ser hvor i landet du ligger. Skulle det vise seg at den er for lett, er det mulig å vri den til høyere stigning. -koh Redigert 15.April.2010 av koh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.