Jump to content

Barnevest med feste for sikringsline


Nils

Recommended Posts

Etter å ha spurt nesten 4 ulike forhandlarar av båtutstyr, har eg enno ikkje funne barnevestar med skikkeleg feste for sikringsline.  Oppblåsbare vestar har på ein måte dette, men til ungane vil eg helst ha vanlege vestar.  Er det nokon som kjenner til om noko slikt som dette finst i barneversjon som fullverdig redningsvest?

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

jeg har aldri sett vanlig vest med sikring. Til barna vårt har vi kjøpt ett vanlig vest, og en separat sele (til festing av sikringslinje). Dette fungerer egentlig like greit.

Vi har brukt dette nå i ca. 5 år, og har aldri fåt noe klage fra barna. Kanskje litt mer tungvint de første årene, men barna vårt er nå stor nok at de tar på sele uten vår hjelp.

Jeg har desverre ikke bilder, eller referanse til forhandler, men du bør få kjøpt de hos en vanlig båtutstyrsbutikk.

 

mvh,

 

Andries

S/Y Lady Stardust

Link to post
Share on other sites

Til de aller yngste så har ihvertfall Crewsaver hatt en vest med feste for sikkerhetsline. Har hatt denne selv til våre barn når de var mindre. Mener å huske at ringen for feste av sikkerhetsline satt bak på ryggen. En meget solid vest. Sjekk www.crewsaver.com for forhandler.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

men hvorfor trenger du både vest og line ? Bruker de fleste seilere sånt ? Vi bruker vest ved tilllegging, og ved bruk av jolla, men underveis går det mest i sikkerhetssele med line. Synes den tar mindre plass og den  er bedre å ha på. Småen bruker kun sikkerhetssele, hans er utstyrt med skrittstropp. Ved jollekjøring har jeg sikkerhetsselen underst, vesten oppå, så har jeg en kort stropp ( 20- 30 cm ) som jeg fester til småens sele. Synes det virker bra for oss. ( men vi har ikke vært i sjøen med dette oppsettet... )

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

men hvorfor trenger du både vest og line ? Bruker de fleste seilere sånt ?

Kva andre seilarar gjer veit ikkje, vi har ikkje disponert båt dei siste 14 åra, men no er vi tildelt båtplass og har fått orden på finansiering , så i løpet av hausten... :yesnod:

 

Når det gjeld kombinert sikringssele, er tanken lik den eg bruker i alle tilfelle der konsekvensane er store om eit uthell skulle skje: fleire ulike former for sikring i tilfelle eit (eller fleire) sikringstiltak sviktar.  Ein fell ikkje over bord når lina er festa, men brukarfeil kan føra til at lina var festa feil, og då er flytevesten god å ha, og det er bra om vi har trent på mannoverbordmanøver og har utstyr i båten for å ta ombord ein våt og utmatta mann.

 

Når det gjeld vest med integrert sele opplever eg denne som enkel å ta på, enklare enn sele og vest kvar for seg.  Eg har brukt begge deler, og saknar ikkje den separate selen.

 

Unge utan eigen flytevest, kun festa til deg-  Vil du vera i stand til å halda ungen over vatn om De går i vatnet?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...