Jump to content

varselamper på Yanmar 6 LP lyser uten at tenningen er på

jungmann

Recommended Posts

Hei!

Med så mye bra kunnskap som finnes her på forumet håper jeg på noen tips til feilsøkning på mitt problem.

Varsellampene i instrumentpanelet tennes når hovedbryterene slås på,uten at tenningsnøkkelen er skrudd på.

Har hatt dynamoen inne til sjekk men den er i orden.

Har noen gode forslag til feilsøkning.

-Varsellampene som kommer på er lading,oljetrykk og eksostemp.

-Det har ikke vært foretatt noen til eller frakoblinger på det elektriske anlegget som kan forårsake dette.

problemet kom for en uke side,før dette har alt fungert som vanlig,dvs.at varsellampene kommer på når når tenningen er slått på

Tenningslåsen har nok tatt kvelden her! Du kan prøve å spraye 5-56 eller lignende inn i nøkkelhullet, sette i nøkkelen og vri frem og tilbake noen ganger. Hvis ikke dette hjelper, må du nok til å bytte. Med mindre du har releer i motorstyringen da? I så fall kan det jo være et slikt som henger...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
................

Har hatt dynamoen inne til sjekk men den er i orden.

Har noen gode forslag til feilsøkning.

Var dette noe som oppstod etter at du monterte dynamo tilbake etter sjekk??

Hva skjer når du tenningen skrues på med tenningsnøkkelen Evt. når du starter?

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Dynamoen ble levert inn til sjekk etter dette problemet oppstod.

Alle varsellampene slukker når motoren starter.

Har sprayet tenningslåsen med 5.56 og sjekket alle koblingene bak instrumentpanelet.

Men stadig vekk lyser varsellampene når hovedbryter slås på før tenningsnøkkel vries rundt.

Jeg har noen ganger opplevd finurlige elektriske sammenhenger som skyldes dårlig kontakt.

Gikk over el-anlegget i fjor. Løsnet på koplinger, sprayet med anti-oksiderings-spray og deretter CRC 2-26 (elektro), skrudde til koplingene igjen.

Mine el-problemer ble løst av dette. Det var overraskende mye irr enkelte steder.

Buster X med Yamaha 70

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...