Heba Startet 13.August.2004 Del på Facebook Startet 13.August.2004 Hei! Synes det begynner å bli litt vel mye svartmaling av forholdene på fjoden, både rundt Oslo og på sørlandet! Har nå vært på sjøen i Oslofjorden hver eneste dag i over to uker. På disse to ukene har jeg ikke opplevd en eneste ubehagelig oppførsel fra andre båtførere. Selvsagt har jeg sett båter som bryter 5-knopsgrensen i 150-meterssonen, men i motsetning til andre år har jeg ikke sett en eneste jolle som suser rundt badende i 20 kn. Jeg har ikke blitt passert av svære halvplanere få meter unna som kaster opp enorme bølger. Jeg har hellere ikke sett uvettig vannskikjøring. Nå har selvsagt dette med tilfeldigheter å gjøre - men svartmalingen om at alt var så mye bedre før kan jeg ikke skriver under på... Selvsagt har jeg sett mange uerfarne båtførere med litt rare tillegginger, men ingen som har kommet for full fart inn mot land for så å legge sleiva i full revers. De som tydelig har vært uerfarne har brukt god tid og prøvd seg fram på en forsiktig måte. Tatt i betraktning den ekstreme båttettheten, mange uerfarne båtførere, og en middelmådig sommer som fører til at "halve oslo" er på fjorden i disse dager, synes jeg mine opplevelser er svært positive. God sommer videre! Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 13.August.2004 Del på Facebook Svart 13.August.2004 ..... Selvsagt har jeg sett båter som bryter 5-knopsgrensen i 150-meterssonen, men i motsetning til andre år har jeg ikke sett en eneste jolle som suser rundt badende i 20 kn. .......Nå er det vel ikke lenger noen fartsgrense i 150-metersonen....? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell Svart 13.August.2004 Del på Facebook Svart 13.August.2004 Jeg har ikke blitt passert av svære halvplanere få meter unna som kaster opp enorme bølger. Tatt i betraktning den ekstreme båttettheten, mange uerfarne båtførere, og en middelmådig sommer som fører til at "halve oslo" er på fjorden i disse dager, synes jeg mine opplevelser er svært positive. God sommer videre! Kan delvis være enig med deg Heba Har selv de siste to ukene brukt båten i Oslofjorden. Spesielt i området Drøbak - Sætre. Men til det første jeg siterer deg på så oppleves dette helt annerledes når man tøffer rundt i en snekke. Da opplever man ofte svære halvplanere som passerer og som drar med seg halve sjøen. Hadde vel kanskje gjoert det samme selv hvis jeg hadde hatt en slik båt, men dog på litt avstand og vist hensyn. Til det andre du sier om båttettheten, så må jeg si meg enig med deg. Med så mange båter som det er i Oslofjorden så går trafikken rimelig greit. Det er helt klart de tilfellene hvor en båtfører utmerker seg med uvettig eller irriterende kjøring som setter seg på minnet. Må si dette slik at alle dere som hører om trafikken i Oslofjorden, men ikke ferdes der, forstår at det ikke er helt kaotisk der slik det noen ganger gis uttrykk for. Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.