nomen Startet 12.April.2010 Del på Facebook Startet 12.April.2010 Har en 50 hk påhenger og ett 90Ah batteri som i all hovedsak brukes til å starte motoren. Har en hovedstrømsbryter mellom batt. og andre forbrukere,slik at jeg kan være sikker på at disse ikke tapper batt. Er usikker på om jeg bør ha en hovedstrømsbryter mellom batt. og motor,blir denne kretsen brutt mens motoren går tar regulatoren kvelden. Vil derfor ha så få feilkilder som mulig. Samtidig liker jeg det å raskt kunne bryte kretsen hvis det skulle oppstå en kortslutning som igjen kan føre til brann. Hva er riktig? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
knut1955 Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Hei Husker jeg funderte på det samme på en tidligere båt med Suzuki 55 med power-trim. Når jeg kuttet strømforbindelsen til motor seg motoren ned, power-trim klarte ikke å holde motoren opp-tiltet uten strøm - så min konklusjon var: IKKE hovedbryter til motor. Prøv med din motor. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 Jeg har en 50HK-Honda på den ene båten. Da bruker jeg en 19Ah-batteri (om det er til motorsykkel vet jeg ikke, men det er ganske liten) og - siden det står på motorens merkeskilt at den bruker maks 90A - en 100A automatsikring som kombinert hovedbryter og sikring. Forbruksbatteri har jeg i tillegg Legger til: svarte nok på 2 ulike tråder samtidig; tid å legge meg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.