ravddo Startet 12.April.2010 Del på Facebook Startet 12.April.2010 Var med som Dommer/arrangør i Sørlandscup i jolleseiling i helgen. Siden det var så nydelig vær lånte jeg båten til foreldrene mine (min er ikke sjøsatt enda) og tok familien med på årets første helgeovernattingstur. Etter at regattaene var ferdig på lørdagen sto vi en del folk ca 100 meter inne på land da det plutslig kom et sinnsykt smell og båtene ved kaia slingret noe vanvittig. Løp selvfølgelig til og så akterenden på en båt på full fart ut fra Lillesand. Jeg ble noe overasket og forbannet når jeg kom ombord og så resultatet. Kryssholtet var røkket tvers av samt tatt med seg en del av rekkelisten. Båten var fortøyd med 1,5 meter avstand med flettet tau. Båten var forsvarlig fortøyet og jeg var glad for at jeg hadde lagt ut de ekstra 4 fenderene for sikkerets skyld. Båten var fortøyd i indre Lillesand havn! Nå må jeg prøve å få tak i en halv meter med ny rekkelist og har tenkt å skjøte rundt pullert. Er det noen som vet hvor jeg får tak i dette? De fleste regner jeg med kun selger i fulle lengder. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
moosewine Svart 12.April.2010 Del på Facebook Svart 12.April.2010 (redigert) Fortøyde du med strekkfast tau(skjøte/fall)? Sorry, gikk litt fort her, ser at du har skrevet flettet tau... Redigert 12.April.2010 av moosewine (see edit history) Sitér dette innlegget . Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.