Jump to content

Saga 27 AC, burde jeg gå for denne båten?

:båt1

Recommended Posts

Hei!!!

denne gangen lurer jeg på om jeg kan få litt hjelp ang kjøp av ny båt.

jeg har besiktet en Saga 27 AC og syntes denne båten var veldig mye for pengene.

her er annonsen http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21165235

jeg har hatt en Sjømann 22 som min forgje båt og vil nå ha større båt.

Min far mener karnsje dette vil bli en for stor båt for meg og mine venner skriker at jeg skal løpe å kjøpe :lol:

båten så ut som den var i grei forfattning og ingen vesentlige mangler som det ikke er lett å utbedre.

båten kommer til å bli brukt daglig hvis den kommer i mitt eie. :smiley:

så hva mener dere burde jeg gå for den, eller ikke. :confused:

NB trenger så hurtige svar som mulig

Etter de første par ukeen vil du oppleve at 27 foteren faktisk er mye enklere å håndtere alene enn 22 foteren! Roligere i bevegelsene, reker ikke så lett av m.m. Prisen var det i alle fall ikke noe å si på, disse pleier å ligge langt høyere. Litt skeptisk til disse motorene, men de finnes i hopetall så de fungerer vel. Og siden det er gjort såpass med den (hva er gjort egentlig?) så kan du vel regne med at den holder en stund også. Er den ferskvannskjølt eller sjøvannskjølt?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
må vel karnsje si at jeg er 17 år gammel og har karnsje, bare karnsje ikke den erfaringen som skal til for å bestyre denne doningen i litt sjø :smiley:

Denne er nok bedre i litt sjø enn sjømann 22 ville e tippe. Du håndtere denne like enkelt som sjømann 22. Stemmer opplysningene om båten virker det som en rimelig pris, spesielt hvis du får med gummibåt og motor....

Maxum 4100 scb, Chenette III

Saga 27 er etter mitt skjønn en liten 27 foter... Men så har jeg vokst opp i en Neptim 8000 som er en veldig stor 26-foter...

Uansett: det å føre en Saga 27 er nok på mange måter lettere enn en 22 Sjømann. (Dette er antagelser, da jeg ikke har ført noen av dem...)

Sagaen "sitter" godt i vannet, og har den "tregheten" som er deilig med litt større båter. Gjør at den ikke så lett tas av vinden, og fortøyning i vind er relativt greit. Den er også kjent som en god sjøbåt.

Jeg tipper du takler 27 foteren fint etter et par treningstimer (bli-kjent-timer) alene ombord. :yesnod:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Hei :båt1, jeg hadde Saga 27 i 20 år. Kjempegrei båt. :yesnod:

Min var 1978 mod og etter annonsen skal dette også være det, men min hadde aluminiumslister rundt vinduene, her er gummilister med låselist. Min het Saga 27, her i anonnsen er oppgitt Saga Touring og det het tidligere utgaver. Pga dette er jeg usikker på om årstallet er riktig (eldre enn 1978)? :crazy:

Krokede ror gjere lang fjord.

Mvh, "Minitrawler" Hallais

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...