:båt1 Startet 12.April.2010 Link til dette innlegget Startet 12.April.2010 Hei!!! denne gangen lurer jeg på om jeg kan få litt hjelp ang kjøp av ny båt. jeg har besiktet en Saga 27 AC og syntes denne båten var veldig mye for pengene. her er annonsen http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21165235 jeg har hatt en Sjømann 22 som min forgje båt og vil nå ha større båt. Min far mener karnsje dette vil bli en for stor båt for meg og mine venner skriker at jeg skal løpe å kjøpe båten så ut som den var i grei forfattning og ingen vesentlige mangler som det ikke er lett å utbedre. båten kommer til å bli brukt daglig hvis den kommer i mitt eie. så hva mener dere burde jeg gå for den, eller ikke. NB trenger så hurtige svar som mulig Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 (redigert) Den er vel ikke for stor, fin størrelse det vil jeg si. Hvis alt er i orden, løp og kjøp Redigert 12.April.2010 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 motoren er tilogmed skiftet til en nyoverhalt en Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Var billig, men litt liten motor kanskje. Ikke for stor, bare en vane sak det. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
:båt1 Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 må vel karnsje si at jeg er 17 år gammel og har karnsje, bare karnsje ikke den erfaringen som skal til for å bestyre denne doningen i litt sjø Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Vel vi alle må lære en eller annen gang. Detta fikser du Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Er ikke noe problem, jeg hadde min første 26 foter som 15 åring Hoppet da fra 10 fot GH til 26 fot tresnekke, gikk så fint atte Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Syns det er billig, så løp og kjøp om du ikke har noen mistanke om lureri! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
:båt1 Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 meg å min far var å så båten i dag å hørte på motoren min far syntes dette hørtes bra ut men han syns karnsje dette er en vel stor 27 foter for meg som kjører mye aleine Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Vel stor 27 fot? 27 for, er 27 fot Hvor mange føtter syns din far er ok da? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 han mente den virket veldig stor til å være 27 fot den er jo brei og høy og alt det der Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Etter de første par ukeen vil du oppleve at 27 foteren faktisk er mye enklere å håndtere alene enn 22 foteren! Roligere i bevegelsene, reker ikke så lett av m.m. Prisen var det i alle fall ikke noe å si på, disse pleier å ligge langt høyere. Litt skeptisk til disse motorene, men de finnes i hopetall så de fungerer vel. Og siden det er gjort såpass med den (hva er gjort egentlig?) så kan du vel regne med at den holder en stund også. Er den ferskvannskjølt eller sjøvannskjølt? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Jaja, men dette er jo ett kupp om båten og motor er bra vil jeg tro. Sjelden en Saga 27 går til den prisen, men er redd for at det vil bli budrunde som vil øke prisen en del Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 (redigert) Ja, løp og kjøp. Si at det er bedre å kjøpe stort så du har noe å vokse i Med mindre du har 5 fots syke da.... Redigert 12.April.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
:båt1 Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 karnsje men jeg han som selger den må bli kvitt den så fort som mulig pag sammlivsbrudd og han skal ikke ha båt lenger Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 det er sandt Polarn Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Så får du med gummibåt med 9,9 hester også ced rask handel står det. Den kan din far få låne kan du si.... Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Nordåsen Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Er vel ikke så fantastisk mye forskjell i håndteringen av en 27 foter kontra en 22 foter, snekke er vel snekke... Kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 eget forum har sagabåtene å http://sagaforumet.com/ Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
:båt1 Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 nei det er karnsje ikke det, selv tror jeg det skulle gå greit men min far er jo en dyktig sjømann og båtbygger jeg tror jeg skal gå for den jeg mye båt for pengene. å da kan jo fattern få låne gummibåten Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 må vel karnsje si at jeg er 17 år gammel og har karnsje, bare karnsje ikke den erfaringen som skal til for å bestyre denne doningen i litt sjø Denne er nok bedre i litt sjø enn sjømann 22 ville e tippe. Du håndtere denne like enkelt som sjømann 22. Stemmer opplysningene om båten virker det som en rimelig pris, spesielt hvis du får med gummibåt og motor.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
:båt1 Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 ja syns dette hele familien og venner også litt jobb var det men ikke så fingrane detter av Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Saga 27 er etter mitt skjønn en liten 27 foter... Men så har jeg vokst opp i en Neptim 8000 som er en veldig stor 26-foter... Uansett: det å føre en Saga 27 er nok på mange måter lettere enn en 22 Sjømann. (Dette er antagelser, da jeg ikke har ført noen av dem...) Sagaen "sitter" godt i vannet, og har den "tregheten" som er deilig med litt større båter. Gjør at den ikke så lett tas av vinden, og fortøyning i vind er relativt greit. Den er også kjent som en god sjøbåt. Jeg tipper du takler 27 foteren fint etter et par treningstimer (bli-kjent-timer) alene ombord. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hallais Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Hei :båt1, jeg hadde Saga 27 i 20 år. Kjempegrei båt. Min var 1978 mod og etter annonsen skal dette også være det, men min hadde aluminiumslister rundt vinduene, her er gummilister med låselist. Min het Saga 27, her i anonnsen er oppgitt Saga Touring og det het tidligere utgaver. Pga dette er jeg usikker på om årstallet er riktig (eldre enn 1978)? Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
:båt1 Svart 12.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 ja vi får se når jeg har fodt ut noen tanker i morgen med mine foreldre og venner Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.