Jump to content

Saga 27 AC, burde jeg gå for denne båten?

:båt1

Recommended Posts

Kjenner ikke Saga 27 godt nok til å mene mye om den, men jeg har kikket litt på den båten på et tidligere stadie. Så at det satt 49 perkins i mange av de og gjorde derfor opp en mening om at dette burde være en bedre motorvalg enn 36 VP.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Hei.

Saga 27 er et meget bra valg.

Den er god i sjøen, og har masser av plass ombord.

Den kom nok originalt med Perkins 49 , men skulle tro den vil klare marsjfarten med en 36 hester også.

Typisk fart på denne er rundt 7 knop, men vet om båter som marsjer rundt 12 da med flaps.

Prisen er slettes ikke gale om båten er i god stand.

Som nevnt så har Sagaeierne sitt eget forum http://www.sagaforumet.com/ og i tillegg en egen klubb der man kan melde seg inn: http://sagaklubben.no/

Lykke til med valget

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Hei.

Har hatt både en Sjømann 22 og en Saga 27. Saga`n er ikke vanskeligere å handtere enn en Sjømann. Begge disse båter er smale og kan oppfattes som rank når det gjelder sjø fra siden og på skrå bakfra. Etter min oppfattning så er Saga 27 en liten 27 foter men den ser bra ut til å være en snekke, overbygget harmonerer med tanke på størrelsen av resten av båten. Er motoren bra så er vel dette et greit kjøp.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Løp å kjøp. Saga 27 er en flott båt,..

.. er en 1978 modell. Ville tippet på 1976, men det spiller vel egentlig ingen rolle.

Lykke til

:flag:

Når jeg hadde Saga 27 i 20 år sier det seg selv at Saga 27 er en bra båt :flag::lol:

Turer fra Selje den ene "vegen" til Notodden den andre "vegen", ja vi kom oss fram i 7 knop også :lol:

Tror også at Sagaer før 1978 hadde Volvo, min 78 mod hadde Perkins.

Bare bemerket at aluminiumsvinduer kom tidligere enn 78, så muligens feil årstall i annonse.

Hvis alt ser ok ut, løp og kjøp. :yesnod:

Krokede ror gjere lang fjord.

Mvh, "Minitrawler" Hallais

Kom ikke alu lister rundt vinduer i 1977 eller 1978?

Leide en Saga en gang og den hadde gummi slik som den i annonsen.

Jeg tror det var at 1976 modell jeg leide

noen inlegg ovenfor sa jeg når aluminiumslistene kom!

Dersom det er en 3000 serie er det en md17d uten gløding med automatisk kaldstart og ble produsert fra 80 til og med 84

Har denne motor i min båt og er meget fornøyd. Forjengeren heter md17c og ble produsert i 10 år før 17d kom. Største forskjellen er turtallet. Den ble økt fra ca;2400 til 3000 omdr. max.

Reidar

Si at det er så billig at det er dumt å ikke kjøpe. Båten har roligere bevegelser enn en sjømann nettopp fordi den er større og derfor blir du nødt til å ta det rolig til og fra kai. Man må tilvennes alle båter uansett. Si at du kan trene ved f.eks en bøye som du later som er en brygge. Lær deg å manøvrere båten mot den den første tiden, så blir det lettere når du skal legge til og fra. Merk deg om båten blir tatt av vinden o.l.......

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

ja jeg tar hans mening i beregningen men jeg solget jo båten for en større båt :yesnod:

forøvrig sier min mor "fyr løs, dette greier du du har jo såpass med erfaring så dette burde vel ikke være noe stort problem når du blir vandt med den"

ja dette er vanskelig :confused:

jeg selv tror vel jeg kan klare denne båten med litt trening å karnsje en ankerwinch :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...