Grand Banks jr Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Med respekt for deg og ditt bruksmønster: Du har like god tid til å legge til med en Saga 27 som med en Sjømann 22. Man trenger ikke dreggvinsj for å legge til, og jeg tror du knapt vil ha behov for det når du skal ut heller. Men det handler jo om teknikk og det å finne "snarveier". Jeg har håndtert anker både ut og opp alene på min Nidelv 24 uten problemer, og det er mer avdrift i Nidelv 24 enn i en Saga 27 vil jeg tro. (Sagaen er veldig lav, og samtidig med en betydelig kjøl.) Tror du vil takle 27-foteren fint jeg. (Jeg taklet min fars 30-foter fint da jeg var 16, og den var betydelig større enn en Saga 27.) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
:båt1 Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 ja jeg takler jo min fars båt på 33 fot ganske greit men nå har jeg ikke ligget i uthavn når det blåser på helt aleine heller men takk for svar å nå skal jeg ikke se bort fra at det blir Saga på meg nei Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 og grunnen til at jeg kunne ønske meg Ankerwinch er denne S......ns aktercabinen som står i veien når jeg skal hive dreggen Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Ikke noe problem med aktercabin. Bare forbered deg godt: Ta ankeret med deg frem til mellom kabinene, eller legg det på taket på forkabinen. Jeg gjorde det på mine båter. Kastet det så 2-3 meter til styrbord for båten og gikk inn til land. Slo lenge nok i revers til å stoppe siget i båten. Gikk først frem og bant et tau til land (tauet var klargjort fra før), og deretter bak og strammet opp ankertauet. Saga 27 ligger så godt "i vannet" at du har tid på deg til det meste... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
:båt1 Svart 13.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 ja det er jo det samme jeg gjorde på sjømannen min det så jeg tror ikke det skal bli noe problem så jeg får se stor sjanse til at det blir Saga på meg ja Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Tror du bør bestemme deg kjapt. Er det noe man har lyst på nytter det ikke vente. Det er flere enn deg som sikler på denne båten sikkert. Og som noen sier. Angrer du er det bare å selge igjen. Hør på moren din du.. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 da kjøpte jeg den!!! da er Sagaen min!!! gratulasjoner i min nye tråd tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post
Steinsvigen Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Hei :båt1, jeg hadde Saga 27 i 20 år. Kjempegrei båt. Min var 1978 mod og etter annonsen skal dette også være det, men min hadde aluminiumslister rundt vinduene, her er gummilister med låselist. Min het Saga 27, her i anonnsen er oppgitt Saga Touring og det het tidligere utgaver. Pga dette er jeg usikker på om årstallet er riktig (eldre enn 1978)? Gratulerer med ein fantastisk båt ... Gleder meg på dine vegne.. husker selv da jeg kjøpte saga 27 mmmmm glemmer aldri den dagen Du kan se mange bilder om båten min på sida mi .. Sitér dette innlegget http://home.tussa.com/frosten/ ------------Eg driver også med litt HTML KODER ------------------)) http://www.nipe-hyttene.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.