hermansen Startet 13.April.2010 Del på Facebook Startet 13.April.2010 Hadde nylig min Sea Ray med KAD300 på service. Fikk beskjed at den ene av propellene (duoprop) måtte byttes pga innmaten i propellen (festet ??) begynte å løsne. Andre som har vært borti dette ? Motor, drev og propeller er fra 2004 og kjørt ca 440 timer. /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Ja, det har jeg prøvet på mit dp290 drev. Gummiet sider der for at beskytte den dyre del af maskineriet hvis man skulle ramme noget med propelleren. Min tre-bladede propel gik i gummiet uden nogen påviselig årsag. Vi kunne sejle videre, men kun for stærkt nedsat fart. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 har hørt at det går an å vulkanisere (vulke) propellene igjen slik at du slipper å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Jeg har akkurat samme problemet på min D6-350 med duoprop. Har ikke slått borti noe med propellen, selv om de på Volvo verkstedet i Bodø sier de ser en ørliten forskjell på ene bladet..... Håper at jeg får dette på garantien. Gått 190 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Mossekråke Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Hadde mine propeler til DP290 hos Propelservice i Sarpsborg for rep av noen små skader. Han sjekket da propellen for dette problem som han sa var vanlig på Volvo Penta, og sa at det var en garantisak om de løsnet. Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 15.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2010 ..... , og sa at det var en garantisak om de løsnet. Mine propeller er fra 2004, og da er det ikke lenger en garantisak. Synd, for det kostet meg en stykk ny propell og de er ikke akkurat billige..... /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Et alternativ om du ønsker å spare noe er USA. Sjekk feks : Marinepartsexpress Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.