Buffalo Startet 14.April.2010 Del på Facebook Startet 14.April.2010 Heisann! Hvor normalt er det å få vann i motorrommet (ca. 1-3 liter pr tur) ? Hvor kommer dette fra ? Hvordan kan jeg finne ut om det er sjøvann eller saltvann? Har ikke tenkt å smake på dette da det og er litt olje fra motoren og annen gammel moro. Det er ikke noe større problem, men hadde vært greit om det var mulig å bli kvitt med å få tettet årsaken til inntregningen. Bruker elektiske lensepumpe som slår inn hvis det blir for mye. Takker for alle tips. PS! Båten er en daycruiser (alicraft 740DC (86), motor og drev fra 2007. Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
alfb Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Hvordan kan jeg finne ut om det er sjøvann eller saltvann? Tja, si det Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Hvordan kan jeg finne ut om det er sjøvann eller saltvann? Sjøvann eller ferskvann mener du? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Holmabåten Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Har du sjekket belgen. Hadde samme problemet på min Triton 225 m/ 120 hk mercruiser diesel. der var slangeklemmen på belgen montert feil under i montering av leverandør. det kom alltid litt vann. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 (redigert) Jeg hadde dyppet fingeren i vannet og tatt tungen bortpå, du kjenner fort om det da er saltvann eller ikke. Uansett ville jeg gjort mye for å finne lekkasjen, er det noe som er på gang, kan du fort få deg en lei overraskelse og da er det får sent å tenke dette skulle jeg funnet utav før Redigert 14.April.2010 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 du dør ikkje om du smake på det mvh mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Skal ikke vere vann i motorrommet. Eg har aldri hatt vann i motorrommet siden båten ble sjøsatt i 2005... (bortsett fra da eg gløymte å montere slangen på selvlenseren...) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 (bortsett fra da eg gløymte å montere slangen på selvlenseren...) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Aquadoren Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 Kjøp et hydrometer i en akvarieforretning. Denne koster ca. en hundrelapp. Da måler du saltinnholdet. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Bitteliten Svart 14.April.2010 Del på Facebook Svart 14.April.2010 (redigert) smak på vannet da vel. Det gjør i hvertfall jeg. Ikke en gang kona sier at jeg har blitt mer loco av det : er det ferskvann må du lete oppover. er det saltvann må du lete nedover eller langs skutesida Om det er vanskelig å være i motorrommet under gange (hvilket det er normalt er) kan du kanskje teipe fast avispapir rundtomkring for å se hvor det kommer vann inn? Jeg har hatt flere båter der det sprutet inn vann gjennom luftinntaket til motoren i skrogsidene Redigert 14.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 15.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2010 Takker for mange fine tips! Da har jeg noe å se etter. Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.