utsikten Startet 15.April.2010 Del på Facebook Startet 15.April.2010 Hei Har en BMC 2,5 L hvor jeg lurer på om starteren bør byttes da den ofte ikke slår inn samt at jeg synes den har begynt å gå sakte rundt. Vet KD har slike til salg, men synes prisen er noe drøy. Er det noen som vet hva denne starteren heter og om det finnes andre modeller som passer. Den sitter noe jæ...... vanskelig til, så jeg tar den ikke ut for å se om jeg finner noen betegnelser på den. Anders Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Har du prøvd her på Båtplassen under motorer/motordeler til salgs? Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
ut mot havet Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Det kan sjå ut til at det er fleire typer som det kan vere, ein med to hull og ein med tre hull. Det er også slik at samme starter passer til 1,5 1,8 og 2,5l motor. har ein liggande til 1,5 liter motor som kan selgast billig, men eg trur du må ta ut den starteren du har så ein er sikker på at dei er like. Sitér dette innlegget Link to post
utsikten Svart 15.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2010 Ok skal sjekke hvor mange bolter den har. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Kan hende at det bare er å skifte innslagssolenoiden. Slitt og brent kontaktor i bunnen av solenoiden kan forårsake dette Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
tb55 Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Du kan jo ta ut starteren og få den overhalt. Det er somregel slitte/hengende børster, dårlig kontakt i innslag, eller rust/skitt på bendix-drevet som gir dine symtomer. Er du litt kyndig, eller kjenner noen som tar det sv*** , koster dette nesten ingenting i forhold til ny starter ! Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Starteren din er trolig en Lucas M 45 G. Kan godt hende den er moden for en rensk og litt stell, men neppe utslitt. Tenk bare på hvor mange flere starter den går igjennom hvis den sto i en bil. Jeg ville først sjekket om kabelforbindelser og batteri var ok før jeg gikk løs på starter. Se på skissen under og koble en startkabel mellom batteri + og til punkt 1 på startsolenoid. Da kobler du utenom en eventuelt dårlig hovedstrømbryter. Hovedbryter kan stå på, for hensikten er og gi starteren ekstra strøm. Har du en startkabel til, kobler du den til batteri - og videre til gods på motor. Jordingen er like viktig som + kabel. https://baatplassen.no/bildearkiv/23/23635/starter.jpg Får du mer fart i starteren nå, så vet du at det orginale anlegget ikke er godt nok, og en gjenomgang av kabler og bryter er nødvendig. Det kan nok bli et problem og koble en klype fra en startkabel rett på starteren da det skal veldig lite til før den berører gods, ikke minst når du gjør startforsøk og motor rører på seg. Prøv og feste den på et vis slik at du ikke kortslutter. Se ikke bort fra at det hjelper og teste ut kabelen tur/retur startnøkkel heller, men går starteren rundt er det neppe noe galt med den. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
utsikten Svart 16.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2010 Fikk start på motoren i går, så problemet med starteren er at den ikke "tar tak" hver gang. Den summer da bare akkurat som om den ikke slår inne eller tennene tar tak. Skal se om tiden strekker til å ta den ut, men den sitter så uttrolig klønete til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.