Jump to content

vp aq151a, ut av vinterdvale


båtmann28

Recommended Posts

hei, er litt ny i båtverden hvertfall når det kommer til innenbordsmotor. Fulgte vel ikke så veldig nøye med når selger forklarte dette med vinterkonserveringa, men registrerte at han snakket noe om en ventil. så mitt spørsmål er som følger, hva må jeg gjøre når jeg setter båten ut, før jeg starter opp motoren. olje og filter er byttet, så tenker kun på dette med kjølevannet. :confused:

Link to post
Share on other sites

Er litt usikker på hva du mener ... Ble det utført vinterkonservering av selger før du overtok? Vinterkonservering er viktig så du ikke får frostspreng. Ville anbefale deg å skaffe "klokker" som du setter på drevet og kobler på hageslangen. Så starte opp på land før sjøsetting for å se om kulda ikke har ødelagt noe. Samme prosedyre til høsten. La motor gå varm med ferskvann før du vinterkonserverer - med frostveske som hindrer frostsprengning og beskytter mot korrosjon.

 

Det finnes 2 små messing kraner (ventiler) for avtapping av saltvannskretsen. De sitter under manifold og på oljekjøleren. De er laget for å dras til/åpne med handa.

 

På Drevia's hjemmesider under tips og råd finner du beskrivelse på hvordan du konserverer en bensinmotor.

 

Mvh Styrbert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...