Double Weber Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Pluggen har stått i ja. Det kan være det er så enkelt som du beskriver. Skal ta en nøye titt på det systemet når jeg er ferdig på jobb i dag. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Sort = Bryter jordHvit = Ekstern oljepumpe av, Jord Brun = Ekstern oljepumpe på, Jord Rød = Ekstern oljepumpe på, RPM reduksjon på, Alarm på, Jord Ser for meg ut som du må jorde hvit kabel og isolere de andre for å koble ut de siste restene av autoluben din? Altså, da kopler jeg sammen hvit og sort? Og dette gjør jeg for å fortelle hjernen at tanken er "full"? Den bryteren står i av posisjon når den får jord. De andre blir slått på når de får jord. Forstår jeg det riktig da tror du? Dette skal bli interessant. Jeg liker slike problemer/utfordringer Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
OnkelDonald Svart 19.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Hm. jeg er jo absolut ikke noe ekspert på området og alt jeg kan om PBS systemet til yamaha har jeg lært de siste to dagene. Men jeg ville tro at når sort jordes så sluttes kretsen fra bryter til oljepumpa så denne skrus på? Jeg ville: Jordet hvit kabel til blokka og isolert de tre andre. Ellers så spiller du vel ikke sånn kjemperolle egentlig. Du har jo ingen ekstern oljetank eller pumpe så strømmen til pumpe kommer uansett aldri lenger enn det blå koblingsstykket som går til ekstern tank. Det som er viktig er å unngå RPM reduksjon og alarm, og det foregår på rød kabel. God gammeldags gjetting fra min side ;) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Double Weber Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 (redigert) Men er ikke sort jord? Hvis jeg kopler hvit til sort, så er vel det som å jorde den? Mener jeg leste noe som Rodbolt hadde skrevet i en tråd om det. Redigert 19.April.2010 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
OnkelDonald Svart 19.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Det er mulig du har rett i det. Uansett superlett å teste med et multimeter. Er den sorte fast jord så er jeg enig med deg. koble sammen hvit og sort og isoler de andre :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.