Jump to content

Marine grade simmering(rear main seal)?

sildåpote

Recommended Posts

Jeg har en oljelekasje på pakningen bak på veivakslingen(rear main seal) på min 351 V8, lekasjen skyldes at pakningen har slitt en groove i akslingen(motor har gått langt). Jeg satser på den enkle løsningen med å slå inn en "repair sleeve" som skal gi ny og fin tetningsflate.

Jeg ser at en får kjøpt marine grade simmeringer som koster en hel del mere en de du får til bilmotorer, noen som vet hva forskjellen er på de? Marine grade tåler temperatur svingninger bedre??

Her i Stavanger er vi så heldige å ha et fantastisk firma som heter Alf I Larsen. De har et utrolig omfattende lager av det man ikke venter å finne noe sted; til og med flatremmer har de på lager :smiley::smiley:

På dette lageret finnes også zimmerringer i alle mulige og umulige størrelser og graderinger. Dette er varer som i stor grad leveres til oljeindustrien, dvs spec'en er helt på topp - og prisen har ofte vist seg å være forbløffende lav :smiley::smiley:

Lykke til!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...