Jump to content

Montere gode Daviter og lettbåt på Nimbus 320 Coupe

maja2

Recommended Posts

Er det noen som har gode råd for en praktisk og god type Daviter som passer på en Nimbus 320 Coupe.

Har den nyeste typen badestige(bøyle)på badeplattform og en Enbo anker winch montert på toppen av babord orginal ankerboks.

Har forsøkt å finne noe som egner seg men er usikker på hvilke typer som passer på denne båten.

Håper noen har gode råd og gjerne bilder med forklaringer.

Selve Daviter må komme ganske langt bak badeplattform og kanskje avbøyes oppover for å gå klar av Ankeret.

Finnes det ett standard pruduks man vet passer for denne båten. :smiley:

nimbus_badeplatform_7.jpg

nimbus_badeplatform_6.jpg

Redigert av maja2 (see edit history)

dette var en skikkelig nøtt :smiley:

Om jolla ikke er så stor kan du ha den klar av ankeret. Men badestigen er vanskelig. Kan du bytte den til en som er montert under badeplatformen i stedet?

Om ikke snap daviter går an ville jeg gått for klassise daviter. eller ha en lett jolle som du legger på fordekket. ELLER en jolle som er god å slepe - feks en RIB. Hvor fort kjører dere til vanlig i 320'en deres? rundt 20 knop kanskje? bør være mulig å slepe en liten RIB med et litt langt slep og en hanefot mellom to pullerter akter.

dersom de er lange nok kan kanskje disse fungere - om du monterer de slik at jolla ikke kommer borti ankeret?

Bayliner305-430-1.jpg

eller kanskje disse?

RS150-2-120-1-1.jpg

om de ikke kommer langt nok ut kan du få lagd noen mellomstykker mellom badeplatform og snap davit.

flere finner du her http://www.tender.no/gummibat.htm

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Takk for gode innlegg på produkter.

Jeg skal ut å måle snart og håper jeg kan bruke noen av disse utgavene.

Den weaver utgaven som går 36 cm ut og avbøyes nedover skulle også hatt en utgave som går opp,

da hadde jeg vært helt sikker på at det passet.

Har ikke klart å funnet mange bilder på nett av Nimbus 320 Coupe med anker winch og samme badestige som meg med OK løsninger.

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...