Geir Hel Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 LEVIND Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Tommy_H. Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 B/B Thea. B/B står for barnebarn...... Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
nroo7 Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 happy go lucky Sitér dette innlegget Link to post
Nuggiz87 Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 https://baatplassen.no/bildearkiv/33/33850/moerebas_7200.jpg Båten heter ugge bugge 2 og bilen bare ugge bugge. Fikk et lite bil skilt av mine nieser og nevøer til bursdagen min kor det står ugge bugge. og dette pga at min niese kalte megfor ugge bugge før hon kunne snakke skikkeli. :) Sitér dette innlegget Link to post
Lbjordal Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Båten har hatt flere namn. Kanskje galt at alle desse fortsatt er "synlige" og mer eller mindre i bruk "Soave" Orginalt namn, står på produksjonsplaketten "Mandela" Usikker på opphav, men er namnet som står på hekken "Solhav" Registrert namn i forbindelse med papirer osv. Må vel til med rituale for omdøping slik poseidon lar oss ferdes trygt og sikkert Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Vår gamle lille orange Askeladden heter "Hjeldfrid". Seilbåten vår skulle først hete "Reepicheep" etter den tapre musen i Narniabøkene (Barna som ville det.) Men siden den er nesten ubrukelig å kommunisere via VHF ble det "Tante Renate" etter min yngste søster (og tanten til mine barn.) På VHF-lisensen har vi bare kallt hun "Renate" Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
index Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Min båt heter nå "Takk for sist", et artig navn å bruke på VHF'en! Den er oppkalt etter Norges siste aktive sjørøverskute, som opererte ut fra Bergen frem til ca 1807. Et historisk navn, med andre ord... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ulv I Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Båten vår heter Ulv I (Les: Ulven), og den røde gummibåten vår heter Rødhette.. Så rødhette og ulven er på tur.. :D Lå forresten ved siden av "Viktig møte" i Oslo.. hehe.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
wingsof66 Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Snekka heter "Georgina". Den fikk navnet av forrige eier, da han opprinnelig var fra Georgia, men orginalnavnet fra 30-tallet var visst "Draugen", pga utseendet. Sitér dette innlegget Link to post
hockey Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 M/Y Mamma 2, her :-D Sitér dette innlegget Link to post
Mads535 Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Tenkte først å kalle seilbåten min for Motvind. Siden det var liten storm i kasta i motvind når jeg hentet den etter at jeg kjøpte den. Men jeg bestemte meg for å kalle den for Lyra. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Min båt heter Zarapata. Den ble døpt dette navnet i 1984, men navnet står bare i båtens "bok". Kanskje kommer det navnet aldri opp på båtens side. Vi får se. Jeg er ikke så veldig opptatt av navnet Heia Spania! Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 (redigert) Båten min heter Nordkappen, fordi det er en Nordkapp. I papirene til sjøassistanse heter den også Nordkappen. Egentlig skulle den vel hett SynkII, hvorfor ? Nidelven min hadde ligget på bunnen før jeg fikk den, SynkI Nordkappen har ligget på bunnen før jeg fikk den, SynkII Snekka jeg nå skal kjøpe har ligget på bunnen, flere ganger, SynkIII Men Nordkappen duger mer enn bra nok. Trenger ikke noe kult eller historisk navn. Det er jo en Nordkapp :) Redigert 7.Juli.2010 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
:båt1 Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Scanden min heter Rosanna etter den fine sangen.. Sitér dette innlegget Link to post
MissCaptain Svart 7.Juli.2010 Del på Facebook Svart 7.Juli.2010 Modesty (etter Modesty Blaise):) Sitér dette innlegget Torillwww.misscaptain.no Link to post
Murphy's law Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 "Maria" , men ho er sjøsatt som "Ranito". Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
RSL Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Den forrige båten het "NEIDA". Det var en Scand Classic og dermed ikke en JODA. Den jeg har nå heter svADA (sv for Sailing Vessel). Begge er litt artige på VHFn synes nå jeg. "Neida, neida, dette er Svada" Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Benji Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Den heter Harry, oppkalt etter ei katte jeg hadde en gang. en hærlig katt, og en hærlig båt som jeg koser meg med, både båten og katten maler fint. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
beertrip Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 " BEERTRIP" egentlig var det en av mine først båter som ble kalt for dette, men het det aldri. Navnet kom av hva vi brukte båten til:giggle: Skulle vel ha omdøpt nåværende båt til "vannvogna" eller "anta-bussen" da det ikke blir mange slike turer mer Navnet " viktig møte" er jo genialt.. Hvor skal du?... til viktig møte:lol: Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 (redigert) Vår heter "Santa Rita", d har den hett siden ny i -98. vi er eiger nr.3 Redigert 8.Juli.2010 av solei (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulven71 Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Vår båt heter "3 little monkeys", døpt det i Uk før vi kjøpte den.. Skal vi se, det er meg, dattera og samboern...hm jamen tre stykker det gitt Sitér dette innlegget Link to post
Big Bajas Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 (redigert) Min gamle Moonraker 350 heter "Big Bajas". Døpt av en venn for maaange år siden (ca.26). Min forrige båt het "Bajas" og var en Nord West 740. Han syntes det var så stor båt (størst i havna), så navnet gav seg selv. Noen som vil kjøpe den?? Redigert 8.Juli.2010 av Big Bajas (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Big Bajas Moonraker - the mother of all modern cabincruisers Link to post
Smurph Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 storMy. Den tidligere eieren er havforsker, det ligger nok et snev av nerdete humor bak. Hvilket forøvrig passer meg utmerket Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
RSL Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 storMy. Den tidligere eieren er havforsker, det ligger nok et snev av nerdete humor bak. Hvilket forøvrig passer meg utmerket Så artig... min minste datter har alltid blitt kalt "Lille My". Unødvendig å fortelle at hun kan bli sint som en ilder til tider... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
SuperGnisten Svart 8.Juli.2010 Del på Facebook Svart 8.Juli.2010 Skuten heter "Vita" som i vita hjertegod... Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.