Jump to content

hva heter båten din?


suzumer 290

Recommended Posts

Snekka mi heter Truls II

 

Grunnen er at han som bygde hytta hadde ei snekke her, og den het Truls (aner ikke hvorfor han kalte den Truls) og da syntes jeg det var greit med Truls II.

 

Det artige er at mange av de som har hatt hytte her i en mannsalder (fra 54 og oppover) husker Truls, og de syntes det er kult med Truls II

 

Bokstavene TRULS står i dag på gjestehuset (som han bygde først for å ha et sted å sove når han var her for bygge hytta)

 

Den opprinnelige Truls ble senket og ligger på 12 meters dyp rett her ute (senket av han som eide den)

 

 

Btw så kaller guttungen alle fiskene sine for Nils, alle heter Nils. Så er det lettere å huske hvem som er hvem :) Der er Nils, der er Nils, det er Nils, og det er Nils :)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg skal kalle min nye 18-fots vassjeep for M/B "Luksusfellen" da jeg egentlig ikke hadde råd til den i det hele tatt :sweat:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Heisann.

 

Min lille plastdupp (Skibsplast 14") Ble pusset reparert og styret med i våres. Når topcoaten skulle på, viste det seg at den var blitt for gammel, og dermed ødelagt. Nå flyter vidunderet der i sin sølvgrå primer og har fått det passende navnet SØLVI, he he :)

 

Mvh

Arnfinn

Link to post
Share on other sites

Båten vår heter Marlin. Ganske enkelt fordi den het det da vi kjøpte den tidligere i år. Det har ikke vært mangel på gode navneforslag, både med og uten humor (flest med). Men det står ikke veldig høyt på lista over gjøremål å fjerne navnet og sette på et nytt. Så jeg tipper at båten vil hete Marlin så lenge vi har den.

I havna vår ligger det forresten en båt som heter Marlin III. Kanskje vi burde føye til et I eller II på vår båt....

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Salt. Det het også snekka vår, mens innimellom var det en som hadde navn som var kjent i skøytemiljøet og som vi beholdt: Takaka; visstnok fra et ønske om å "ta kaka" under en færderseilas

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Båten min heter "Granma" etter yatchen Fidel Castro og Che Guevara brukte når de gikk fra Mexico til Cuba i 1956. Ironisk nok kjøpte de båten av en amerikaner i Mexico som trolig hadde oppkalt båten etter sin bestemor. For sikkerhets skyld oppkalte Fidel Castro en provins på Cuba for Granma.

Det passer også brukbart på båten min som er over 30 år gammel. :giggle:

Link to post
Share on other sites

Båten min heter "Granma" [...] Det passer også brukbart på båten min som er over 30 år gammel. :giggle:

 

En 30 år gammel bestemor må da ha ha vært både fremmelig selv og avlet fremmelige barn... :rolleyes:

 

Båten min heter det samme som nicket mitt oversatt til et annet språk... :tongue:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Hehe, mange artige navn her :o) Noen riktig så fantasifulle :o)

Første båte (på 70 tallet, Askeladden) jeg hadde ble døpt Dyret... etter figuren i Muppet Show.

Dagens båt heter det samme nok Nicket mitt (Anjuma) etter de to første bokstavene i navnene til min samboers og mine barn. (Andrine, Julian, June, Malin og Marthe) - Det var barna som mente at dette var eneste mulige navn. Så mulig neste båt bare må tilføyes romertall II.

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Link to post
Share on other sites

Vi har hatt en tendens til å bytte båter, så vi bruker ikke tall som II, III, IV osv bak båtnavnet lenger.

Nå heter hovedbåten "Pernille Too" og det kommer de neste versjonene også til å gjøre....

 

Så har vi en jolle som heter "Lille Persille", og en gummijolle som heter "Kruse".

Link to post
Share on other sites

Båten heter som avataren, Faxen, oppkallt etter et skvalpeskjær utenfor Stavanger. Når været står på så spruter vannet opp som en faks (man).

For noen år siden så jeg en liten seilbåt som het Statslem Råkul.

Gamle båten het Le Reverie biz, så kan dere jo spekulere på hva som menes...... :confused::rolleyes:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Jolla vår har av ungene blitt døpt til "minien". Moderskipet heter "Bitteliten V" oppkalt etter Ole Aleksander Filibombombom's lillesøster. Da vi fikk første båten var de bøkene svært populære hos ungene. Bikkja heter Puffen og er oppkalt etter hunden i samme bøkene.

 

Ser ikke for meg at båten bytter navn om vi bytter heller. Blir nok en Bitteliten VI etterhvert

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...