Jump to content

hvordan trimme 2005 9,9 suzuki?

Sturee

Recommended Posts

Hvis du trykker på "søk" oppe til høyre i skjermen og videre inn på "Avansert søk", så finner du google søke funksjonen nederst i skjermen. Skriv inn "trimme suzuki 9.9". Da dukker det opp mange tråder her på forumet som dreier seg om det samme. Der finner du sikkert det du er på jakt etter. Det går mye fortere. :smiley:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Fant noe

Fjern blank skrue i underkant av svinghjul.(Hindrer og få full/Tidlig nok tenning)

fjerne en skrue samt justerer spjeld på forgasser så det åpner fullt hvor finner jeg denne skruen? og hvor finner jeg spjeldet?

er dette det samme? Det er en plomeringsskrue. gir litt mer effekt.

noen som har bilde med hvor jeg finner dette?

tror ikke jeg bytter forgasser.

takker for svar :smiley:

Redigert av NT503 (see edit history)
skal du ha 15 hk på du bytteforgasser. Ved enkel plombering blir det bare 13,5 !

Det er ikke snakk om å bare bytte reed ventiler da? Bytte opp til 15hk ventiler.

Slik er det jo på yamaha. Fjerner du plomba på en yamaha 9,9 får du 13,5. Bytter du i tillegg til 15hk reed ventiler får du en ekte 15hk.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Ikkje vondt meint, men om du ikkje veit kor forgassespjeldet er, så burde du få tak i noko gammelt dårlig å skru på først...

Men: spjeldet, det er den blanke plata du ser inni det runde hullet på forgasseren, når du vrir på gassen så turner spjeldet inni der slik at du kan kikke meir og meir forbi. Dette er rett og slett luftregulering inn til motoren :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Som man sier her - for å få 15hk ut av en 9,9hk Suzuki så må forgasser skiftes.

Har 2 stk 9,9hk 1997 modeller der jeg har skiftet forgasser på den ene av motorene.

Forgasseren fikk jeg kjøpt hos en Suzuki forhandler i Bodø for ca 800,- kr

Normalt koster disse forgassere ca 16 - 1700,- kr

Motoren har gått som en klokke etter forgasserbytte, som skjedde ca 2001

Redigert av Auskar (see edit history)
  • 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...