Volvomekanikeren Startet 18.April.2010 Link til dette innlegget Startet 18.April.2010 God dag skipper Må ta og male kjølen i motorrom før den nye motoren skal inn.. Per dags dato er det rødt, og det er en helt grei farge, så blir nok rødt denne gangen og Men lurte litt på fremgangs måte, og evt. hvilke type maling jeg må styre unna.. Må jeg ha 2 komp. maling? Er dette rett fremgangsmåte?: Grundig Vasking. Pusse vekk løse skorper. Vaske. Avfettning. Male 1. strøk Tørke. Male 2. strøk. Takker for every svar Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Ask Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Hei Eg har gjort denne jobben med mine maskinrom. Forutsatt at båten din er av glassfiber så er dette rett framgangsmåte. Eg brukte tokomponent topcoat. Det har funka fint. Avfett før du pussar, så dreg du ikkje fett/oljesøk utover. Det var ikkje naudsynt med to strøk. Det er ikkje så mykje arbeid, men tek litt tid fordi båten bør tørka mellom kvar prosess. Det er ein føremon med varmt vatn og varme ombord. Nytt høve til å lempa ut eventuelt gamalt el-anlegg og skifta slangar m.m. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Takk for svar Men treng eg topcoat? kan eg ikke bare male på den gammle? er jo bare ett maskin rom, ikke så mange som ser nedi der, men må selvfølgelig gå etter at det skal bli bra Har skiftet kjølevannslangen, og skal skifte ledninger til starteren og dynamoen, samt til følere på motor... Startledningen var brent mitt på, helt svart, lurer på hvordan det kan ha skjedd Men no står den nye motoren på verkstedet og venter bare på nytt veivlager og nytt fjærsett, så begynner det og nerme seg Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 to komp maling = topcoat Biltema sin er grei. Usikker på fargevalg. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Volvomekanikeren Svart 18.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Ahh, har alltid trod at 2 komp maling var en maling som var blandet med mye herdemiddel Der kan du se. hehe.... Då går jeg for biltema sin Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.