suzuki140 Startet 18.April.2010 Del på Facebook Startet 18.April.2010 Det er i alt 5 hull på braketten.Den er nå montert i hull 3, sett ovenfra.Hva er riktig plassering? Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Som en hovedregel skal platen over propellen flukte med bunnen på båten Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Andy Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Har den i nest øverste hull så vidt jeg husker. Jeg har stålpropeller, dermed kan den heves noe uten at den kaviterer. Dersom du har aluminiumpropeller høres 3. hull riktig ut. Sitér dette innlegget Link to post
Båtdrømmeren Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 om du har et hull som gjør at plata over propellen står fra 1-4cm under kjøl på båten. denne finnen skal stå så nærme høyden på kjølen som mulig men aldri over. om denne stør over vil propellen kunne spinne å trekke luft. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 ...plata over propellen står fra 1-4cm under kjøl på båten. denne finnen skal stå så nærme høyden på kjølen som mulig men aldri over. om denne stør over vil propellen kunne spinne å trekke luft. Dette er vel ikke riktig. Litt avhengig av båtskroget, avstanden fra hekken til undervannshus og propell (setback) samt alupropell eller stål kan man faktisk ha kavitasjonsplata opptil ganske mange cm over skrogbunnen. Dette gir ofte fordeler som mindre vannsprut bak og enda litt høyere hastighet. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Wado2dan Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Enig med deg der Helge at det skal være ett par cm over.. Kjøpte motor hos Bakken motor i Drammen for noen år tilbake og fikk da beskjed om at motoren skulle løftes såpass mye at plata var ca 2.5 cm over. (og det var på en micore 500Gt) en helt vanlig skjærgårdsjeep. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 Her er en link til Mercury, som viser forskjellige monteringshøyder på akterspeilet. Det samme gjelder nok for Suzuki. http://sites.mercurymarine.com/portal/page...=PORTAL#transom Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.