Jump to content

rengjøring av fenderlist - rester av grønnsåpe sitter fast

Bitteliten

Recommended Posts

På fenderlista bruker jeg alltid Statoil bremsevæske. Den er veldig effektiv,lett å jobbe med og smører vel plasten også har jeg inntrykk av. Fukter en dott twist og stryker på. Venter litt. Tørker så av. Husk gummihansker! Dette middelet er ikke henda noe særlig glad i. Og det er vel derfor det virker så bra.

Fendere blir også som nye ved rens med bremsevæske.

Vet at mange bruker Aceton, men jeg synes det tørker så fort og lukter så ille under påføringa. Og tørker ut plasten.

Fenderlista vår er litt mer "robust" enn de fleste andre båters - se bilde under. Denne går rundt hele båten- en fra baug til badeplatform - og en rundt badeplatformen

nw420_badstege.jpg

Nord-West-420-Flybridge.jpg

Etter tips fra Nord West prøvde jeg et produkt for å rense støtfangere etc på biler. Jeg hadde Autoglyms Bumper Care i garasjen, og det fungerte meget bra.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Kan bare underskrive på at Autoglyms Bumper Care er utmerket på fenderlisten (og på vinyl og gummi på bilen utvendig). Har brukt dette på bil og båt i "alle år" med utmerket resultat.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Nei, til innvendige skai/vinylputer bruker jeg et annet Autoglym produkt for Vinyl, "vinyl&rubber care.

vinyl-_-rubber-care.jpg

og er meget godt fornøyd med det produktet også.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Nå har jeg ikke gjort "vitenskapelige tester" med å la skipshunden vår trø på både behandlete og ikke behandlete skaiputer, men det virker som om møkken lar seg lettere tørke av når de er behandlet med dette stoffet. Og takk for at du minnet meg på dette. Jeg har splitter nye puter oppå taket av akterkabinen som er yndlingsplassen til dyret. De skal jeg se å få gnidd inn med stoffet snarest.

Lars H.

(pt. en tur i båten for diverse småarbeid)

Kan bare underskrive på at Autoglyms Bumper Care er utmerket på fenderlisten (og på vinyl og gummi på bilen utvendig). Har brukt dette på bil og båt i "alle år" med utmerket resultat.

Lars H.

Jeg kan bare kore med Lars H. "Autoglymps Bumper Care" er det beste til fenderlister, etc.

Ble også overrasket av produktet "Autoglymps Metal Polish", ingen sak med rustfritt og galvaniserte flater, blir blanke med en gang, selv om det er noe "rust" på dem. (Benyttet Autosol før)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...