Bitteliten Startet 18.April.2010 Del på Facebook Startet 18.April.2010 Vi har en svært kraftig sort fenderlist på båten vår. Den er litt skjemmet av skjolder som jeg TROR er fett fra grønnsåpe som jeg har brukt for å vaske teakdekket. Noen tips om hva jeg kan bruke for å fjærne dette? Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Jif. Det funker på alt. Sitér dette innlegget Link to post
onkel_ove Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Hei. Funket som juling med Hugos (Kjøpt på maritim) Tok litt på en skurekost (på den grove siden) og gnikket og skyllet med vann. Er slipemiddel i Hugosen. Før Etter Funket bra for meg...som ny. Men ble litt skuring og knikking. Mvh Ove Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
kurth Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Jeg brukte også hugo meget bra på fenderlist. Sitér dette innlegget Link to post
Confusius Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Black Streak Remover fra Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 På fenderlista bruker jeg alltid Statoil bremsevæske. Den er veldig effektiv,lett å jobbe med og smører vel plasten også har jeg inntrykk av. Fukter en dott twist og stryker på. Venter litt. Tørker så av. Husk gummihansker! Dette middelet er ikke henda noe særlig glad i. Og det er vel derfor det virker så bra. Fendere blir også som nye ved rens med bremsevæske. Vet at mange bruker Aceton, men jeg synes det tørker så fort og lukter så ille under påføringa. Og tørker ut plasten. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2010 (redigert) Fenderlista vår er litt mer "robust" enn de fleste andre båters - se bilde under. Denne går rundt hele båten- en fra baug til badeplatform - og en rundt badeplatformen Etter tips fra Nord West prøvde jeg et produkt for å rense støtfangere etc på biler. Jeg hadde Autoglyms Bumper Care i garasjen, og det fungerte meget bra. Redigert 20.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.April.2010 Del på Facebook Svart 20.April.2010 Kan bare underskrive på at Autoglyms Bumper Care er utmerket på fenderlisten (og på vinyl og gummi på bilen utvendig). Har brukt dette på bil og båt i "alle år" med utmerket resultat. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 21.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2010 bruker du denne på vinyl puter også Lars? Jeg har en tanke om å teste litt på fenderne våre også. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 (redigert) Hei. Nei, til innvendige skai/vinylputer bruker jeg et annet Autoglym produkt for Vinyl, "vinyl&rubber care. og er meget godt fornøyd med det produktet også. Lars H. Redigert 21.April.2010 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 21.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2010 (redigert) takk for tipset er det "forebyggende" også slik at det impregnerer mot møkk? har en hund som ikke har lært seg å duppe potene i vann før han hopper opp i jolla når vi er en tur i land. Putene i jolla blir møkkete av det Redigert 21.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Hei. Nå har jeg ikke gjort "vitenskapelige tester" med å la skipshunden vår trø på både behandlete og ikke behandlete skaiputer, men det virker som om møkken lar seg lettere tørke av når de er behandlet med dette stoffet. Og takk for at du minnet meg på dette. Jeg har splitter nye puter oppå taket av akterkabinen som er yndlingsplassen til dyret. De skal jeg se å få gnidd inn med stoffet snarest. Lars H. (pt. en tur i båten for diverse småarbeid) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eureka Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Alternativet er jo snøsokker til hunden :) orange, sådann Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Kan bare underskrive på at Autoglyms Bumper Care er utmerket på fenderlisten (og på vinyl og gummi på bilen utvendig). Har brukt dette på bil og båt i "alle år" med utmerket resultat.Lars H. Jeg kan bare kore med Lars H. "Autoglymps Bumper Care" er det beste til fenderlister, etc. Ble også overrasket av produktet "Autoglymps Metal Polish", ingen sak med rustfritt og galvaniserte flater, blir blanke med en gang, selv om det er noe "rust" på dem. (Benyttet Autosol før) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.