Jump to content

"Vinklet" gearkasse til Yanmar 3GM30F, finnes det?


tommyotter

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har en Mørebas 7300. Min båt er en såkalt selbygger der motoren er uorginal. På bildet under er den orginalt montert ute under dekk med motoren "feil vei" der gear kassen sitter forover og akslingen går under motoren. Min motor sitter inne i båten lengere frem enn på bildet og riktig vei med gearkassen bak.

Mitt spørsmål er: Er det mulig å få tak i en slik gearkasse som passer på min motor? Motoren er en Yanmar 3GM30F. Har planer om å flytte motoren til orginal possisjon.

 

layout_7300.jpg

Link to post
Share on other sites

5000vser.jpg

 

Her er og en variant.

 

Du ser akseltappen oppe, på flensen du ser rundt monteres sae flensen som passer til din motor.

Nede ser du et hull. Dette hullet går akselen igjennom, og flenses til på forsiden av gearet. Fiffig og enkel løsning

 

Dette er et Velvet Drive 5000V Series.

 

Ser at det ikke er forhandler i Norge.

Redigert av Dieselboy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men da vet du i allefall at det lar seg gjøre og du fikk svar på det du lurte på.

 

Har selv vært med på en ombygging med V-gear, men det var bytte fra Borg Warner Velvet Drive Vdrive til et Hurth V-gear. To helt ulike gear men med samme utveksling. Måtte flytte motor litt frem, endre vinkel på motor, ny brakett til nytt gear, endret vinkel på propellaksling med tilbehør. osv osv...det var en hel jobb, men det gikk bra.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...