Audun V Startet 18.April.2010 Del på Facebook Startet 18.April.2010 Har en 30 foter på ca 4000kg. Vurderer motorbytte og har lyst på litt skikkelig power. er det noen drev som tåler yanmar sin 440hk? Noen som har en slik installasjon? takknemlig for saklige inlegg på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 http://www.konradmarine.com/ Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
liberty Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Hei Jeg har Yanmar 6 LY2-STP på 440 hk på et Volvo DPH drev på en Scand 36 og det fungerer perfekt båte er 5,5 ton Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 19.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2010 Hei Liberty. Må du ta spesielle hensyn til dette? Er dette drevet det samme som blir brukt til D6? Sitér dette innlegget Link to post
bayliner2858 Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Jeg har Mercruiser 2x drev på 310 hk. Dette fungerer. Sprengte Penta sitt DPS. NB: Volvo gir ingen garanti hvis du blander motor og drev. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 DPH drevet er det same som volvo bruker på D6 370 hk Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 19.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2010 hvilken fart får du på scand,en da? vet ikke hva jeg kan forvente. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Båten gjør 32 knop men det er for lett propell G4 skal skifte propell når jeg tar den på land for vår pussen Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 19.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2010 det viktigste for meg er en anstendig marsjfart, regner med en topp på over 40knop med en 440hk. marsj på ca 30. hva forbruk har du på marsjfart i scanden da? og ca fart. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Jeg pleier og ligge på 27 Knop og da har jeg et turtal på 2700 og ligger på Ca 40 liter i timen Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Starten av eksosopplegget ditt ligner på mitt. Syns det er sjelden jeg ser det. Hva slags løsning har du der slangen starter? Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 19.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2010 Ka utveksling har du på DPH Drevet? Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Utvekslingen er 1,63 Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 19.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2010 er det den utvekslingen som er riktig mener du? er mange drev til salgs med mange forskjellige utvekslinger. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Dette er den utvekslingen som er lavest på DPH drevet skal du kjøre med en motor som er så høyt dreiemoment som 1200 N.m som det er i Yanmaren så må du ha så lav utveksling som mulig for ikke og knekke drevet Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 20.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2010 Takk for nyttig info Liberty. Er du fornøyd med yanmar motoren ellers? Noen negative ting med desse maskinene? Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 20.April.2010 Del på Facebook Svart 20.April.2010 Jeg er fornøyd med yanmar jeg har ikke hatt noen problemer med verken drev eller motoren Sitér dette innlegget Link to post
ali31 Svart 15.August.2010 Del på Facebook Svart 15.August.2010 Vurderer å skifte drev fra Sternpowr med utveksling 1,32 til DPH med utveksling 1,63. Motor er TAMD 63 310 hk med maks dreiemoment på 950nm Båt Alicraft31 fot. Propell 19x21. max fart 26 knop på 2800 o/min. Båtvekt 6000 kg. Er DPH drevet kraftig nok til dette, og er det propeller som kan passe til dette turtallet. I tillfelle dette skulle la seg gjøre, med gunstigst propell, hvor stor fart kan jeg forvente på 2400 o/min, får i dag 20-21 knop. Håper også på et svar fra liberty, som jeg ser har erfaring med dette. Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 15.August.2010 Del på Facebook Svart 15.August.2010 Hei På forrige båt hadde eg et Konrad 520.( såg Divemaster hadde en link til desse) Det er et særdeles solid drev, trur det skulle tåle i overkant av 300 hk, og 540 enda mer. Oljetank for gearet/drevet var montert på innsiden, så d var greitt å følge med nivå/vanninnblanding. Nå var det ikkje så lenge eg hadde den båten, en Halco 29 offshore, med 250 ford mermaid, drev var skiftet av forrige eigar, og hadde fungert utmerket siden montering. Forrige eiger mente dette var et av de sterkeste drev på markedet. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.August.2010 Del på Facebook Svart 15.August.2010 Så lav utveksling (ikke å forveksle med lavgir i bilverdenen, det blir det motsatte) og derav lavere propellstigning er bedre for drevet enn høy utveksling (f.eks. 2,0:1 eller høyere) og større propellstigning? Det var akkurat det som var min teori i en annen tråd for en tid tilbake. Altså at jo nærmere turtallet på propellakslingen ligger i forhold til drevets inngående aksling, jo lavere belastning på drevet (altså jo mindre turtallsreduksjon fra motorturtallet jo bedre). Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
håpløs Svart 8.Februar.2019 Del på Facebook Svart 8.Februar.2019 Hei. Har du noen tegninger på adapter flensene? Er det evt noen som har dimensjonene på volvo flenser? Yanmar flensene er jo relativt lett og finne. Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
liberty Svart 8.Februar.2019 Del på Facebook Svart 8.Februar.2019 Flensene er stand SAE 2 til 3. Om du trenger adapter som er tykkere, kommer an på vinkelen på akterspeilet for å få klaring til turboen og akterspeilet. Adapter jeg lagde meg bygger 48mm Sitér dette innlegget Link to post
håpløs Svart 8.Februar.2019 Del på Facebook Svart 8.Februar.2019 Tusen takk for info. Men er yanmar motoren SAE 3 og volvo SAE 2? Tenker avstand til akterspeil også kan justeres med å bruke adaptern for d6-400 da denne er lengre. om nødvendig. husker du sae flensen på svinghjulet og dempeplate også? Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
-morten- Svart 9.Februar.2019 Del på Facebook Svart 9.Februar.2019 (redigert) Lurer på om Audun fikk 40 knop på sin båt! står jo Fairline39 nå da.. Redigert 9.Februar.2019 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.