Jump to content

Riktige propeller?

kaiene

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en Draco 2500 Twin cab, med 2 stk VP 140 A Motorer og 280 Drev.

Er det noen som vet hva som er riktige propeller til denne båten,(diameter og stigning), eller hvor jeg kan få svar på dette.

Det er så utydelig skrevet på de nåværende at jeg ikke klarer å tyde dette.

Har også ett problem til som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Når jeg gir gass for å legge båten i plan virker det som om turtallet øker raskere enn båten går fremover. Har mistet 3-4 knop siden dette begynte. Det virker nesten som når man har en slitt clutch på en bil.

Håper noen der ute kan hjelpe meg! :cheers:

Tar det siste først.

Det høres ut for meg som om det er gummiforingen inne i propellen som har løsnet. Ta propellen av og få dette sjekket av fagfolk.

Når det gjelder dimmensjon på propell så bør en leverandør kontaktes. Helst en som har kjennskap til motor(er) og båt. Dersom du tar kontakt med f.eks Winrace i Kristiansand så kan de fortelle deg eksakt hvilken propell du bør ha.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Takker for tipset, men jeg byttet den ene propellen mens jeg lå på verdens ende i helgen, det fungerte bedre en stund men så ble det det samme som på vei utover. Det kan hende jeg har hatt så uflaks at den andre røyk på hjemveien selvfølgelig, men kan det være en annen grunn til ett slik problem?

Hvor ofte denne gummiforingen slipper har jeg ingen erfaring med, med det skjer til tider. Da oppleves det som om du har fått et sluregear eller en dårlig clutch på en bil.

En kombinasjon av store motorer og store propellere øker denne feilprosenten. De store guttene tar sjangsen på å kjøre uten denne gummiforingen, men er du borti noe med propelleren da så er det mere som ryker.

Det kan jo være at du har fått en dårlig serie propell, men hold øynene åpen for at det kan være noe annet galt. For meg så høres det ut som om det er denne foringen som har løsnet i limingen/vulkingen.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...