Jump to content

Sea Ray, Maxum, Nidelv - noen erfaringer?

Howard_166

Recommended Posts

Er i ferd med å kjøpe ny båt, har ikke hatt båt før!

Sitter med disse alternativene som jeg liker.

Noen erfaringer/råd ifh til disse båtene?? :confused:

-Sea Ray 225 weekender, 2003

-Maxum 2400 SCR 1997

-Maxum 2300 SC 1999

-Nidel 610 Sport 1996

Har max, 300 000,- å bruke!:) Kom gjerne med forslag - er ute etter en båt med soveplass, samt mulighet for å komme seg fort ut i fjorden!:)

Hei og velkommentil Baatplassen :yesnod:

vi hadde en nidelv 690 - og den var trang å sove i. Med mindre du/dere er under normal høyde forstår ikke jeg helt hvordan man kan sove godt i en 610 :smiley:

1996 modell er ganske gammelt da - hva slags motor er det i den? I fjor lå 2003-2004 modeller av 610 SE med 120 hesters mercruiser diesel til rundt 350' på Finn.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hei

Jeg hadde en Maxum 2400 SCR 1997 med Mercruiser 250 hk i 3 sesonger og var svært fornøyd med denne båten. Har hatt adskillige modeller av både Draco og Windy, men Maxum'en gav adskillig mere båt for pengene. Masse fine løsninger som ga inntrykk av en langt større båt enn 24 fot, og skroget oppførte seg meget bra i sjøen også. På min båt var det påmontert ekstra stor badeplattform, og denne ga også ekstra følelse av stor båt. Bra størrelse på både toalett og sove cabin, og god kvalitet på alt plastarbeid. Løsningen med trapp og gjennomgang gjennom vindskjermen ga lett adgang til fordekket når man skal i land, samt at plassen innvendig ble bedre når båten ikke har dollbord. Båten var kjemisk fri for treverk, og hvis du kan leve uten teak så er dette en stor fordel. Jeg kan anbefale denne båten!

Glemte en ting når jeg ser på alternativene du har listet opp. Det er stor forskjell på plassen og boforholdene i en Maxum 2400 SCR og en Maxum 2300. Maxum 2400 SCR er en cabincruiser med bra plass til både overnattinger og det sosiale livet ute i cockpit. 2300 modellen er derimot trang innvendig, men har en fin uteplass. Det er derfor viktig at du definerer bruksmønsteret ditt før du velger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...