Nidelv 28 Søgne Startet 19.April.2010 Del på Facebook Startet 19.April.2010 (redigert) Er dette normalt? den bruker flytende olje til aksling, dette fungerer fint. Ingen lyder eller vibrering til sjøs! Den virker tørr,vil det forsvinne til sjøs? Har også puttet på sink på propellmutter , nytt i år. Håper tæringen på propell slutter. Måtte derfor som dere ser handle ny. J.... dyrt. Redigert 19.April.2010 av Nidelv 28 Søgne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Når du står på land, er Cutlesslageret tørt, så da er det tørr gummi rett mot akslingen. Cutlesslageret sitter i stevnelageret (huff.. det er ikke to lagre. Cutlesslageret er den delen av stevnelageret som berører akslingen) og er vannsmurt. Om du bruker en hageslange og spyler inn langs akslingen mens du står på land, vil du merke at akslingen roterer uten "skrik". RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Ojda Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Det er helt sikkert stavnlageret ditt. Når det er tørt blir det friksjon mellom gummien og akselen. Hell litt vann (spyl) på stevnlageret (den klomsen som begynner der akselen forsvinner inn i båten) så skal du se den går lettere runt og slutter å skrike. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Nidelv 28 Søgne Svart 19.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2010 Hjertelig tusen takk begge to!!! :cheers: Jeg er lettet! Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 DENNE tråden forklarer veldig godt det aller meste som har med fast aksling å gjøre, så den kan du bokmerke til en senere anledning om du feks finner ut at du må bytte cutlesslageret. Jeg har vært gjennom det byttet når jeg hadde en Scand Classig 25', men jeg slet mindre enn han i denne tråden, da mitt cutlesslager hadde hylse av nylon og ikke metall. Ergo var det lettere å få ut det gamle. Sette inn nytt gikk som en lek. (mente ikke å skremme det med at det kan være noe galt med lageret du har, men det står masse nyttig i denne tråden) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.