Jump to content

Septik-tetting


Sigurd

Recommended Posts

Hei

 

Har prøvd med sitronsyre nå og resultatet er veldig bra !

 

Nå var jeg litt forsiktig med blandingen, et par teskjeer i en 3/4 bøtte vann. Smørte inn bunnen med dette og lot det stå (ca. en røyks tid...)

 

Da var det lett å skrape av alle ruskjellene med åra. Velger å bruke plaståra som skrape da den ikke er skarp.

Noe kalkrester igjen,men de er fra ifjor.....

 

Brukte også Hugos til å vaske med, men har noen bildekk-striper (sorte) som ikke går vegg og må vel igang med jif på dem...

 

:confused:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

MÅ BARE fortelle en historie om en kompis.

 

Han kjøpte splitter ny Bavaria 36 for å bo ombord med dama, da med ekstra stor septiktank. Da den til slutt skulle tømmes bestilte han septikbil med slange ut på brygga. Septikmannen koblet slangen til septiken og satte sin fjernkontroll på "sug". Det gikk helt fint helt til han skulle koble av slangen igjen.

 

Da greier han å komme borti fjernkontrollen sin og trykke "tøm". Dette er nede i kabinen på en 3 måneder gammel båt, så han setter slangen i magen sin i et forsøk på å begrense skaden. Han går selvfølgelig rett i bakken med dritten over seg. Min kompis står heldigvis ute, får dratt slangen opp og kastet den på sjøen.

 

Septikmannen er så "medmenneskelig og hjelpsom" at han "gir" kompisen min hele 5 liter antibakteriell væske som tort og svie, slik at han får vasket "skikkelig".

 

DETTE ER IKKE KØDD!

 

Jeg kom tilfeldigvis ut på brygga samme dag, og der lå alle båtens puter osv. spredd utover brygga. Og det lå en ufattelig dødmanns-stank i lufta. Min evig optimistiske kompis kom opp av kabinen med et smil om munnen og fortalte hva som hadde skjedd. Jeg hadde ingen sjanse til å stikke hodet ned i kabinen - stanken var altfor tett. :puke: Han mente (i drittrusen) han skulle greie å vaske det bort i løpet av noen timer.

 

Det endte med 2,5 måneder på hotell for min kompis og dama, 2 vaskebyråer med flere runder hver ombord, folk fra Bavaria-verftet for å demontere båten innvendig osv osv. Båten ble solgt samme sommer...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...