Jump to content

Polering i kaldt vær?

Morten_L

Recommended Posts

Holder på å polere båten til en kamerat, men sliter med å få det fint.

Står innendørs i uoppvarmet lokale så det er ganske kaldt (tipper +/- 5grader)

Bruker Hempel polish AEG polermaskin med elektronisk turtallsregulering og samme fremgangsmåte som alle andre år, påføring med svam og lavt turtall så høyere turtall på å polera av. Men får ikke polert bort alt, det blir igjen en grå hinne, dette uansett om polish står på lenge eller kort.

Båten pleier å bli kjempe blank og fin og vi har vasket den nøye først.

Forsøkte å polere et område for hånd og da ble det faktisk bra??

Vil jo tro det er for kaldt, noen som har gode forslag annet enn å vente på varmere tider. Båten på ut i løpet av uka, så vi skulle gjerne gjort oss ferdige nå :smiley:

Gjorde samme erfaring når jeg polerte bilen for noen år siden, poleringa tørket liksom aldri, og den var helt seig, og mye arbeid å få bort igjen...

Diesel/parafinvarmere er jo en ting, eller hvis muligheten er der til å vente noe uker, til det blir litt varmere i været.....

Men dette sitter nok langt inne,,,,hvertfall når det gjelder båtpuss for min egen del...

Skal prøve meg til helga jeg da... satse på bra vær.

Har polert med polish og hard wax siden vi var på Koster i påsken ,null problem .Det som kan være problemet hos deg ,må jo være padden din da det blir fint for hånd .Legg på polish med skummgummipadd og gå over etterpå med ullpadd eller en hard skummpadd , tipper det kan bli bra da jeg.

Jeg legger på polish for hånd og går over med ullpadd etterpå , hardwax'n legger jeg også på for hånd og går over med hard skummpadd.

PS:når den skummpadden blir full av guffe ettervært,setter jeg marskinen på lavfart og setter kniven på padden .Slik at jeg kutter av den ytterste cm, å padden blir som ny .Gammel velbrukt padd,det blir det ikke mye greie på.

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Problemet er mer at polish tørker "for mye" så jeg ikke får polert det bort.

Bruker tykk skummgummipad til å legge på med og hard ullpad til å ta av med. Har mange av begge typer så bytter når de blir fulle av guffe (tar dem i vaskemaskinen hjemme etterpå)

Har polert ene siden for hånd nå, ble bra, men ikke så bra som det pleier å bli med maskin. Men det får holde for i år.

Slippen båten står på er så stor at jeg tror det blir vanskelig å varme opp selv med stor dieselvarmer. Og båten må ut senest fredag dessverre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...