jonsverre Startet 15.August.2004 Del på Facebook Startet 15.August.2004 Hei! Har så langt gitt min kjære Wallas 1800 dyr lampeolje, men er det noe i veien for å gi den fyringsolje / parafin fra f.eks. Statoil? Dette skulle jo bli en del billigere enn å kjøpe 5-liters dunker i båtbutikken... Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 16.August.2004 Del på Facebook Svart 16.August.2004 Har kjøpt parafin av mange typer, også Blåtind. Har aldri merket noen forskjell eller hatt noen problemer. Jeg har både varmer og kokeapparat fra wallas. Du skal bare kjøpe den billigste parafinen du finner. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell Svart 16.August.2004 Del på Facebook Svart 16.August.2004 Jeg har også fyllt på dunken med 5 liters kanner kjøpt hos Jernia. Det kan fort bli dyrt hvis varmeren brukes ofte. Heldivis er ikke mitt forbruk så høyt. Har ikke brukt opp de 5 literne jeg hadde på i våres ennå. Ennå er det ca. 4 liter igjen, så jeg har ikke tenkt på prisen på parafinen en gang. Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 16.August.2004 Del på Facebook Svart 16.August.2004 Noen spesielle steder som selger billigere olje enn andre? Har fyrt min med Effekt lampeolje fra europris og noe "fotogen" greier fra Biltema som skulle være egnet for varmeapparater. Husker ikke prisene men dette har fungert bra for meg. Nå har jeg for øvrig noe Ardic-greier og ikke Wallas. Ser ut til å funke men går treigt....Den som hadde hatt plass til en danskebysse på diesel. Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Har en wallas 1800 i båten. Har kun brukt lampeolje på den, men av forskjellige merker, både dyre og rimlige. Har så langt ikke registrert noen forskjell. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
880 Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Har en Wallas 2400 varmer i garasjen, rep. objekt. Denne har jeg kjørt på diesel selv om jeg er blitt frarådet dette. Har fungert i lang tid med dette fludiumet og fungerer fortsatt. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Kjell Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Hvor mye skal du ha for den? Kjell Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Hvor mye skal du ha for den? Kjell Er spørsmålet til meg Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Kjell Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Ja, BMO Spørsmålet er til deg. Skal du selge den og evt. for hva? Kjell Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Ja, BMO Spørsmålet er til deg. Skal du selge den og evt. for hva? Kjell Tror ikke denne er for salg nu, har den for å reparere pumpen og elektronikken for en kamerat. han har solgt båten så det er kansje en liten mulighet. Holder deg informert dersom han vil selge..... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.