Talum Startet 20.April.2010 Del på Facebook Startet 20.April.2010 Ja da er båten sjøsatt. Motoren er en yamaha 40 hk fra -96 Kjøpte denne i vinter så det var min første tur i dag. Når jeg startet opp synes jeg ladinga var litt lav lå på 13,3-13,6 selv om turtallet var rimelig høyt. Etterhvert steg ladingen og den viste 16,8 (?!). Kontrollerte dette med en måler nr 2. Synes dette var rimelig høyt.. Er dette normalt og kan dette evt gå ut over batteriet ? Takker for alle svar. Fra en fersk utenbordsmotormann !! Sitér dette innlegget Link to post
atvv Svart 20.April.2010 Del på Facebook Svart 20.April.2010 skift regulator! Sitér dette innlegget Link to post
Talum Svart 21.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2010 Takker !! Ja det er vel så enkelt. Må vel sjekke pris på den da Sitér dette innlegget Link to post
Deiligerfjorden Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Det er overhodet ikke sikkert du trenger å bytte regulator. Flere påhengerer lader med såpass høy V, og det er ikke skadelig for battereiet over korte perioder(vi snakker timer). Følg litt med på den bare. Det er ikke V som bestemmer mengden strøm det er det ampere som gjør. Om du setter på lanterne eller en lensepumpe skal du se den synker. Sitér dette innlegget Link to post
Talum Svart 22.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2010 Takker !! Ser det ligger tilsvarende tråder så denne er vel egentlig smør på flesk. Satser på at batteriet fikser biffen. har ikke så mye utstyr tilkoblet enda. Ekkolodd, instrument belysning, lensepumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.