Jump to content

lang eller kort stamme på en gummibåt..?

toba52

Recommended Posts

Har brukt kort stamme på alle gumibåter jeg har hatt fra Bombardier 260 med 4HK Jonson til Zodiac 470 med 40HK Yamaha. Det har da fungert bra. Prøvde en langstammet 9,9 Yamaha på Plastimo 320 RIB og det var ikke noen sukse det sprutet en masse og det ble dålig fart.

Kommer an på gummibåten: Er den beregnet for kort stamme, bør du passe deg for å bruke lang stamme. Det vil fungere teknisk sett, selv om du mister litt fart, men mye viktigere: Det er veldig lett å gå rundt sidelengs om du bruker lang stamme på¨en kortstammet gummibåt.

Edmund.Larsen, Hardanger.

Har en Duramar 300 gummibåt,80010.jpg

som jeg bruker kort stamme på, dette har fungert kjempebra.

Brukte en 6hk på den tidligere, og her klarte jeg faktisk å dra opp en gutt på vannski hehe

Men nå har jeg overhalt min gamle GT10 omgjort til 15hk, denne også med kort stamme, så skal bli spennende å se hvordan båten oppfører seg med denne motoren.

Farten håper jeg øker litt med denne motoren kontra 6hk.

Ha en fin dag

Jeg kjøpte ny gummibåt i år og jeg har har en 15hk med kort stamme på min det er en båt som er 270 lang.

Jeg har kort stamme på min men måtte bygge opp akterspeilet ca 3 cm for å få full effekt av motoern.

dersom det spruter veldig når du kjører må du også muligens se om du skal bygge på akterspeile litt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...