Jump to content

Saltutslag ved eksosutløp

Janee

Recommended Posts

Har utført min faste "inspeksjonsrunde" før sjøsetting i dag.

Ved eksosutløpet (mellom eksosslangen og gjennomføringa) er det en god del saltutslag og irr (hvitt og grønt pulver).

Kan ikke huske at det var slik i høst når jeg landsatte båten. Er dette normalt, eller er det ett tegn på korrosjon av gjennomføringa?

Gjennomføringa ligger i vannlinja så det er særdeles kritisk at denne ikke ryker!!! :diving:

Hei!

Hvis det er den svarte typen utløp som jeg også hadde på min båt, så er det best å få byttet den. (Lurer på om det var en original VP-del?) Min var mer eller mindre tæret opp. Hadde samme hvite guffa rundt utløpet innvendig. Når jeg pirket utvendig, flasset det av i store flak.

Jeg byttet for flere år siden. Satte inn et syrefast utløp. Det gamle tror jeg var laget av aluminium eller noe sånt. Virket skummelt, synes jeg.

Ta ihvertfall og sjekk grundig før du eventuelt sjøsetter med den gamle gjennomføringen..

Ja, gjennomføringa ser ut til å være lakkert/coatet svart. På innsiden er det en flens (messing eller bronse) med gjenger som festeskruene er skrudd inn i.

Er enig i at selve gjennomføringa kan være i aluminium eller noe. Den er laget av ganske tykt gods, og jeg greier ikke pirke eller skrape løst biter av metallet.

Regner vel med at dette går greit, men litt uffent var det :confused:

Virker som samme gjennomføringen som jeg hadde.

Jeg mener å huske at jeg skrudde løs flensen og pakket om med ny Sikaflex ett år eller to før jeg skiftet hele greia. Men er ikke 100% sikker på det.

Det begynte å bli fuktig på innsiden når jeg byttet. Men det var ikke mye vann som kom inn. Heldigvis bare noen få drypp.

Når det først hadde begynt å tære, synes jeg det ble fort verre. Så vær obs.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...