Sirrams Startet 22.April.2010 Del på Facebook Startet 22.April.2010 Hei, vurderer båt. Et alternativ er en nb 820 m/vp D4 225 m/drev. Har denne motoren kompressor? Erfaringer på godt og vondt? mvh Sirrams Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.April.2010 Del på Facebook Svart 22.April.2010 (redigert) motoren har ikke kompressor Tidenes lengste sak her på forumet omhandler havarier på D serien Er det en ny D motor er den oppgradert med nye injektorer. Volvo har til nå dekket alle havarier pga injektorproblemer. Har du D motor bør du bruke det foreskrevne additivet i dieselen (statoil forbrenningsforbedrer heter det - selges av VP forhandlere) Jeg er på 3. båt med D motor og kjøper det gjerne igjen. Redigert 22.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Har en 2008 mod D4-225A-C PS med EVC-C2 som ikke er helt lik eldre D4 225 (tenker på plassering av PCU, injektorer, etc). På et av skiltene oppå motoren står det Volvo Penta Engine. På en 2008 modell med drev står det D4 225A-C og med aksling D4 225I-C På samme skiltet står serienummeret på motoren nederst. Oppgir du serienummeret, kan et VP verksted fortelle deg hvilken versjon EVC den har. På PCUen (computeren) på en ny motor står det også EVC-C. Fikk dette fra en Volvo Penta forhandler før eg kjøpte min: Det er fra begynnelsen av 2008 innført ny type injektor i produksjonen. Ser en på dette under, har D4-225A-B med høyere serienummer enn 2004002080 siste type injektorer Her er Fuel System for D4-225A-C og D4-225A-D http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-...0-23-35106.aspx 31 Injector, exch Part No. 3801295 Her er Fuel System for D4-225A-B http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-...00-23-6593.aspx 31 Injector, exch Part No. 3801294 t.o.m. motor SN-2004002079 31 Injector, exch Part No. 3801295 (samme som C og D) f.o.m. motor SN2004002080- Skriv inn kun motornummeret her: http://www.volvopenta.com/VOLVOPENTA/NORWA...on_engines.aspx og trykk på søk, så får du opp motortype, produksjonsår og tekniske data. Motoren min har kun rundt 50 gangtimer, så langt er eg kjempefornøyd. Billig i drift, mellom 1-1,1 l/Nm ved 30 knop marsjfart Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Bør bruke www.qmi.no sin drivstofftilsetning , den er mye bedre enn det volvo og statoil kokt sammen i en fei for og fikse dette problem. forøvrig bør alle bruke det uansett maskin.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.April.2010 Del på Facebook Svart 23.April.2010 Sikkert Særlig om det blir et havari og VP finner ut at du har brukt et annet additiv enn det som de har foreskrevet. Hvordan tror du det går da? Sitér dette innlegget Link to post
Sirrams Svart 26.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2010 Takk for nyttige opplysninger! Skal nok vite å sjekke ja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.