OnkelDonald Startet 22.April.2010 Link til dette innlegget Startet 22.April.2010 Har lest gjennom prosjekttrådene til bla.a Honduras, som bygger en Glen-l Squirt. Blitt litt fascinert og går med litt tanker om at det hadde vært gøy å laget en slik type båt. Per nå tenker jeg at jeg ikke vil bygge fra bunn av (Byggesett ala Glen-L) men kanskje heller benytte et eksisterende glassfiberskrog, og heller legge tredekk, lage sitteplasser for 2 etc ut av dette skroget. Tenker at squirt på 10 fot kanskje er litt liten? Men vil heller ikke ha for stort skrog. Det skal være grei plass til 2 voksne mennesker. 12-13 fot er tror jeg er en bra størrelse. Fant denne på Finn. Den hadde fine linjer i skroget men er redd 14 fot kan bli litt stort, dessuten hadde han vel slått seg litt når han skulle sette prisen, men det hadde sikkert gått ann å evt diskturere. har ikke snakket med selger ennå. Har dere noen ideer på hva som brukes som donorbåt/skrog til et sånt prosjekt? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
OnkelDonald Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Denne fikk jeg lagt inn i prosjekt forumet ved en feil... kanskje en moderator flytter den til åpent forum? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Honduras Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Har du sett på prosjektet til "ClassicFiberglass" ? Heter vel noe sånt som "Fra skrot til runabout ala Gatsby". Han gjør det du snakker om med ett gammelt skibsplast-skrog. I tråden hans tror jeg også det forekommer bilder av hans kamerat, som har en 12" with han har lagt mahogny-dekk på. Så det finnes muligheter for den som vil Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
OnkelDonald Svart 23.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2010 Har sett begge disse båtene. Blir jo kjempetøft. Grunnen til at jeg tenker på glassfiberskrog fremfor selvbygg er litt for å spare tid, og også litt slitestyrke og enkel reparasjon på skrog i etterkant. Det blir en båt som guttungen kanskje kommer til å bruke, og da er det greit at pappa ikke får vondt i magen ved tanken. Tenkte på with 12. men liker ikke at dekket svinger oppover frem mot baugen, slik det ofte gjør på joller. Liker veldig godt linjene til Squirten: Det er akkurat noe sånt jeg er ute etter. Den buer oppover mot midten av båten. Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Odmar Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Det er ikke overkommelig å bygge en Glen-L båt alla Squirt eller andre utgaver av finer. Det er rett og slett mental hygene - har egentlig bare med det å gjøre....bare å komme i gang. Tror det er fler som vil komme med tips og triks i prosessen. Det er utrolig hva mennesker har prøvd på... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.