ut mot havet Startet 22.April.2010 Link til dette innlegget Startet 22.April.2010 Er det noko fordel med ekspansjonstank på motoren Leyland 1.8 ? Det synest som kjølevatnnivået er litt lavt men når eg fyller på så renn ein del ut overløpet når motoren vert starta, slik at nivået vert som før. Kan det vere ein fordel med ein tank slik som ein del andre motorer har slik at kjølevatnet får ekspandere til tanken og tilbake til kjøler ved behov? Er det andre som har montert tank på denne type motor? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Hei, nei, det er ikke noe vits. Det skal faktisk være slik at det renner ut hvis du har fylt opp, var slik på min også. Når varmen øker vil noe av vannet forsvinne, nivået vil etterhvert stabilisere seg såfremt du ikke har andre problemer som lekk toppakning etc.. mvh Jon Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Aller først ville jeg prøvd et annet "radiator" lokk. hvis trykkventilen i lokket er dårlig, skyter den vannet ut ved tempraturheving av vannet..men som du antyder , så er en ekspansjonstank en måte å holde varmeveksleren het toppet hele tiden. er nivået bare litt lavt , gjør ikke det noe som helst heller. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
ut mot havet Svart 22.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Lokket mitt er litt laust så eg burde vel skifte det, det er vel litt av forklaringa på at det forsvinn vatn så lett. Eit nytt lok vil nok tette betre og halde eit visst trykk. Nivået på vatnet stabliserer seg på eit visst nivå så noko lekk toppakning er det ikkje. Tenkte berre det kunne vere gunstig med ei tank men det er vel ikkje orginalt på desse motorene og heller ikkje nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.